VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goeiemorgen,

Ik heb een technische vraag en hoop hier aan het goede adres te zijn

Ik heb een polo uit 2011, deze is gestolen en teruggevonden door de politie. Nu is de door mij ingeleverde sleutel uitgelezen door hun en ze zeggen mij dat de transponder niet overeen komt met mijn chassisnummer, ze willen hierdoor mijn alrisk verzekering vergoeding niet uitkeren.
Ik ben eigenaar nummer zoveel en het is namelijk een geïmporteerde hands auto van 12jaar.

Mijn vraag: Is het het misschien mogelijk dat de sleutel in het verleden is veranderd of de transponder is uitgeschakeld i.v.m een mankement of verlies sleutels of wat dan ook dat dit nu voorkomt. ?
Ik moet namelijk een bezwaar indienen en heb er geen verstand van.cik ben er van overtuigd dat dit de goede sleutel is. Ik heb de auto ook terug van de politie gekregen maar de maatschap weigert de sleutel te proberen op de auto
Allereerst welkom op dit forum...

Als je voor je VW een nieuwe sleutel wilt hebben, kan je die middels de VIN bij VW bestellen... de sleutel is correct geslepen, maar de transponderchip in de sleutelhouder moet vervolgens aan de auto kenbaar gemaakt worden, het zogeheten inleren... Gezien de transponderchips een uniek nummer hebben lijkt de kans vrij klein dat ze aan de hand van de VIN de code kunnen achterhalen die de chip stuurt wanneer die bij de leesring in de buurt komt... Elke sleutel in gebruik dient dus aangemeld te zijn bij de startonderbreker... verkeerde code = niet rijden.

Transponderchips sturen alleen hun code wanneer ze in een magnetisch veld komen, de zogeheten leesring die bij het contactslot zit. Bij Keyless-entry auto's zend de sleutel al vanaf afstand de code, dit signaal kan opgevangen worden en doorgeveven.... zo worden er momenteel veel auto's gestolen. Maar dat heeft met jouw geval weinig te maken!

Als de sleutel op de deur past en je kan het contactslot ermee om draaien dan is het toch de juiste sleutel...

Vraag is nu of de startonderbreker ooit is uitgeschakeld door een vorige eigenaar... dan zou je met jouw sleutel de auto kunnen starten en er mee wegrijden... maar als ze als zo wijs zijn om te beweren dat jouw sleutel niet bij jouw VIN hoort, dan kunnen ze ook zien of de startonderbreker is uitgeschakeld of niet.

Als het de sleutel is die je altijd gebruikt hebt om mee te rijden blijft het een vage opmerking dat het niet de juiste sleutel is...

Jij hebt de auto terug maar de verzekeringsmaatschappij heeft de sleutel? Dan spelen ze een smerig spelletje om niet te hoeven uitkeren... denk dat het verstandig is een advocaat te raadplegen...

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]