VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste,

Ik ben opzoek naar de bouten om de carterpan te bevestigen. De vorige garage heeft er een paar dol gedraaid en 3 stuks vergeten terug te plaatsen. Ik heb geen idee welke maat het is en hoelang ze zijn. Zie afbeelding.

Betreft een Golf V 1.6fsi 2004 BAG.

Wie o wie zou mij de goede kant op kunnen leiden met maten/linkjes?

Groetjes, Tim.
Bijlagen:
Screenshot_20230416_102022_Gallery.jpg
Screenshot_20230416_102022_Gallery.jpg (1.42 MiB) 442 keer bekeken
Screenshot_20230416_102016_Gallery.jpg
Screenshot_20230416_102016_Gallery.jpg (523.95 KiB) 442 keer bekeken
Ten eerste...ik zou dus NOOIT meer naar deze garage gaan of deze aanraden aan een ander. Dit kan gewoon niet, erg slecht! De bouten dol draaien is onervarenheid, bouten kwijtraken is amateuristisch, deze niet vervangen is roekeloos en als ik het goed zie hebben ze een halve tube vloeibare pakking gebruikt.....dit is zeer slecht want het dicht niet correct af (juist meer kans op lekkage) en overtollige pakking deeltjes kunnen in je carterpan vallen en je oliezeef verstoppen. Je motor krijgt dan onvoldoende olie en kan in de soep lopen. Sorry, moest het even kwijt.

Onderdeelnummer van de bouten is N90500605 en het zijn M6 x 22 inbus bouten (nr 24 in de afbeelding hieronder). Ik kan niet zo vinden waar je deze kunt kopen, maar een andere variant moet prima voldoen. Anders langs een sloop rijden en een paar van deze bouten uit een sloopauto schroeven. Volgens mij zijn ze van alle VAG auto's uit dezelfde periode gelijk. Succes!
M6x22.PNG
M6x22.PNG (117.61 KiB) 380 keer bekeken
Juul, dank.
Ik ben het helemaal met je eens.

Met dat N 90500605 nummer kom ik op veel sites deze bouten tegen, dus mijn dank is groot.
Is het voor jou ook mogelijk om een onderdeelnummer te vinden van het olie aanzuig zeefje te vinden?
Ik wil graag dat hele pijpje vervangen ipv schoonmaken.

Groetjes, Tim
JUUL schreef: 17 apr 2023 15:17 Tim, fijn om te horen en uiteraard. Het onderdeelnummer voor de oliezeef moet zijn 03C 115 251 M :tu:
Hey, ik wou even laten weten dat alles gelukt is!!
Rondom de pan allemaal nieuwe bouten, en nieuwe schone pakking.
Aanzuigzeef schoon gemaakt, en een nieuwe rubberenring hier omheen gedaan.
24u laten drogen voor ik er weer olie in heb gedaan.
Is na ruim 1500km nog steeds droog aan onderzijde!

Nog bedankt voor de hulp ;-)
Wichert vinden dit leuk
Beetje late reactie. In verband met vakantie en drukte had ik niet eens de kans gehad om eens een keer achter de pc te zitten. Kijk eens aan, dat zijn goede berichten. Graag gedaan en veel rijplezier met je wagen :tu:

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect

Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te instal[…]

Litec ervaringen?

Hallo iedereen, Mijn persoonlijke ervaring met Lit[…]

Als je de site gebruikt heb je een idee wat de v[…]

TK: Polo 6N2 GTI onderstel

Wegens een planwijziging te koop aangeboden VW Pol[…]