- 22 apr 2023 09:49
#2844810
Verleden week heb ik mijn gloednieuwe Golf R mk8 opgehaald van de dealer. Fantastische auto. Ik ben helemaal enthousiast, vooral de eerste dagen, enfin dat snap je.
Uiteraard ga je bij een nieuw auto alle mogelijkheden langs en probeer je alles uit. De WE Connect app was nieuw voor mij en om de functies van deze app af te ronden en compleet te maken moest er ook een ‘VW indent controle’ uitgevoerd worden via de iPhone. Ik heb dat dus via de WE Connect app opgestart in mijn enthousiasme…
Daar moesten in een video-chat met een telefoniste met een Oost-Europees accent foto’s van mij genomen worden, en van mijn rijbewijs vanuit allerlei hoeken… mijn naam en geboorte datum moest ik opnoemen, behoorlijk vergaand allemaal vond ik.
Nu ging dat allemaal via de officiële Volkswagen WE Connect app. Je kunt met die app je auto open en sluiten, dus ik snap dat gecontroleerd moet worden of ik de eigenaar ben, maar ik vroeg me naderhand toch wel even af ‘hoe veilig is dat en wat doen ze met die info?’. Ik bedoel, identiteit fraude ligt om de hoek en wie zegt me dat dat callcenter of die medewerkers prudent omgaan met zo’n videochat. Ook al is het via Volkswagen?
Wat denken jullie?
Uiteraard ga je bij een nieuw auto alle mogelijkheden langs en probeer je alles uit. De WE Connect app was nieuw voor mij en om de functies van deze app af te ronden en compleet te maken moest er ook een ‘VW indent controle’ uitgevoerd worden via de iPhone. Ik heb dat dus via de WE Connect app opgestart in mijn enthousiasme…
Daar moesten in een video-chat met een telefoniste met een Oost-Europees accent foto’s van mij genomen worden, en van mijn rijbewijs vanuit allerlei hoeken… mijn naam en geboorte datum moest ik opnoemen, behoorlijk vergaand allemaal vond ik.
Nu ging dat allemaal via de officiële Volkswagen WE Connect app. Je kunt met die app je auto open en sluiten, dus ik snap dat gecontroleerd moet worden of ik de eigenaar ben, maar ik vroeg me naderhand toch wel even af ‘hoe veilig is dat en wat doen ze met die info?’. Ik bedoel, identiteit fraude ligt om de hoek en wie zegt me dat dat callcenter of die medewerkers prudent omgaan met zo’n videochat. Ook al is het via Volkswagen?
Wat denken jullie?