VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2844817
Mijn partner is net vertrokken met mijn Golf IV 1.6 uit 2002 en tijdens het rijden valt haar opeens op dat het verbruik enorm daalt. Waar mijn Golf gemiddeld op 6,7L /100km zit daalde het gemiddelde nu opeens naar 1.4L/100km en zelfs naar 0. Een aantal km verder bleef het weer hangen op 3.8L/100km. Zo weinig verbruik heb ik nog nooit gehad en het lijkt me dat er ergens iets niet helemaal goed gaat.
Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming kreeg ze ook de deuren niet meer op slot. Centrale vergrendeling via de sleutel doet het niet meer en ook als ze de deuren via het slot zelf wil vergrendelen gaat alleen de linkerdeur op slot. De andere deuren geen reactie.
Ze werkt tot 23u vanavond en heeft geen tijd tussendoor om te kijken of hij nog start, morgenochtend begint ze weer om 7 uur dus tussendoor aan de OBD scanner hangen gaat ook niet echt lukken.
Onze andere Golf heeft een lambdasonde probleem dus ik zit nu een beetje in de stress of de auto het gaat halen vanavond.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
#2844843
Beetje late reactie, ik lees je bericht nu pas.

Verbruik:
Ik gok dat je het over het 'huidig' verbruik hebt ipv gemiddeld verbruik. Het huidig gebruik gaat omhoog of omlaag aan de hand van hoeveel gas er wordt gegeven. Als je bijvoorbeeld op de afrit vanaf de snelweg in z'n versnelling door rolt zonder gas te geven (het nieuwe rijden zeg maar) dan geeft de bc een huidig verbruik van 0.0L/100KM aan.

Sloten:
Als alle deuren ineens ermee ophouden, moet ik aan een defecte zekering denken. Bij sommige VAG auto's kun je de bestuurdersdeur ontgrendelen door 1x aan het slot te draaien, bij de 2e keer draaien ontgrendel je de rest van de deuren. Naar mijn weten is met vergrendelen wel zo dat alle deuren bij de 1e keer draaien op slot gaan. Is dit bij jou het geval?

Mijn New Beetle Cabrio uit 2003 met een 1.6 benzin[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]

Stuur en stoelverwarming

In mijn GTE gaat bij dit weer elke keer bij een ni[…]

P1031 p2270 code 02 sensor

Hallo laaste dagen krijgen we meerdere codes op on[…]

Lane assist pas bij 80km/h?

Lijkt me lastig, lane assist wil je, kost wat kost[…]

Lijkt me niet normaal. Mijn auto heeft het gelukki[…]

navigatie MIB2

Inderdaad, er nu op eens een nieuwe update (nov '[…]