- 05 mei 2023 22:53
#2844940
Hallo allemaal!
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn lupo 1.0 50 pk uit 1999.
Als de auto warm is, (90 graden) stijgt het koelvloeistof iets boven de max en wilt de auto de koelvloeistof er steeds uitduwen bij de overloop, (koud staat het vloeistof net boven de min) zo moet ik om de tijd koelvloeistof bijvullen, ik heb het koelvloeistof expansievat al vervangen incl de dop omdat ik dacht dat het daaraan lag, helaas niet geholpen. Toen dacht ik misschien is het de thermostaat, die uitelkaar gehaald en in kokend water gelegd (controle of de thermostaat open zou gaan rond de 88/90 graden) dat deed die, dus die functioneert ook naar mij weten. Auto is ook al ontlucht, ik heb ook geen witte rook uit de uitlaat en geen sludge onder de dop. Daarom denk ik ook niet dat het de koppakking is, verder geen plasjes onder de auto te zien alleen natuurlijk bij het expansievat zelf ivm de vloeistof die eruit gegooit word bij de overloop. Als ik de auto uitzet zakt het niveau van de koelvloeistof meteen weer naar normaal, lijkt iets met druk te maken? Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Ps: Misschien de waterpomp?
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn lupo 1.0 50 pk uit 1999.
Als de auto warm is, (90 graden) stijgt het koelvloeistof iets boven de max en wilt de auto de koelvloeistof er steeds uitduwen bij de overloop, (koud staat het vloeistof net boven de min) zo moet ik om de tijd koelvloeistof bijvullen, ik heb het koelvloeistof expansievat al vervangen incl de dop omdat ik dacht dat het daaraan lag, helaas niet geholpen. Toen dacht ik misschien is het de thermostaat, die uitelkaar gehaald en in kokend water gelegd (controle of de thermostaat open zou gaan rond de 88/90 graden) dat deed die, dus die functioneert ook naar mij weten. Auto is ook al ontlucht, ik heb ook geen witte rook uit de uitlaat en geen sludge onder de dop. Daarom denk ik ook niet dat het de koppakking is, verder geen plasjes onder de auto te zien alleen natuurlijk bij het expansievat zelf ivm de vloeistof die eruit gegooit word bij de overloop. Als ik de auto uitzet zakt het niveau van de koelvloeistof meteen weer naar normaal, lijkt iets met druk te maken? Iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Ps: Misschien de waterpomp?