- 10 mei 2023 18:41
#2844970
Goedenavond allemaal,
Jullie zullen wel denken, wat een titel, maar dit zijn de "problemen" die ik heb met mijn "Donkey".
1. Airco (climate-control), de pomp slaat niet aan. Vorig jaar heb ik de airco net voor de zomer leeg laten trekken en weer opnieuw laten vullen. Heeft als ik hem nodig had altijd perfect gewerkt. Nu ineens hoor ik de pomp niet meer lopen en hoor ik ook het toerental niet meer zakken als ik de airco inschakel
2. Schokken, als de auto warm is, schokt deze stationair. Ik heb met VCDS al het een en ander uitgelezen, maar word er niet wijzer van. Ik heb de coils al eens gewisseld, zonder resultaat, de misfires blijven op Cilinder 2. Log uit VCDS:
Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Part No SW: 03C 906 016 HW: 03C 906 016
Component: MED17.5.5 G 4283
Revision: LCH02--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 5CB721779F2B8EAF9B-8008
3 Faults Found:
000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 59
Reset counter: 255
Mileage: 129210 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 07:13:25
Freeze Frame:
RPM: 1670 /min
Load: 9.0 %
Speed: 74.0 km/h
Temperature: 66.0°C
Temperature: 14.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.224 V
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 129161 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 16:24:36
Freeze Frame:
RPM: 615 /min
Load: 19.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 26.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 129161 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 16:24:48
Freeze Frame:
RPM: 651 /min
Load: 18.4 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 26.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V
Readiness: 0000 0000
Ik heb ook al een counter gezet op Cilinder 2 en die loopt op als een klokje, dus continue.
3. Piepen, als ik een beetje forser optrek (rustiger rijder normaal) en ik geef gas op het moment dat de koppeling aangrijpt, piept deze kort. Als ik rustig wegrij, hoor ik niks.
4. Brommen, als ik met een constante snelheid rij en ik zet kracht op de bak door een klein beetje gas te geven, hoor ik een brommend geluid. Ik heb tevens het gevoel dat ik een mechanische trilling voel.
Met de punten 3 en 4 ben ik bang dat mijn koppeling onderweg is naar zijn eindbestemming, maar ik laat me zeer graag van het tegendeel overtuigen.
Ik wil de auto graag laten chippen, maar alleen als alle problemen opgelost zijn. in het begin van het jaar heb ik de kop laten "wallnutblasten" bij een erkend bedrijf. De auto pakt fijner op, maar ik had ook gehoopt van het schokken af te zijn, wat helaas niet het geval is. Ik sta op het punt mijn auto naar de dealer te brengen, maar zie op tegen een torenhoge rekening. De auto heeft ca 135.000km gelopen en staat nog niet op de nominatie om verkocht te worden, ik wil er nog een aar jaartjes mee door.
Alle tips zijn welkom, ben je handig en wil je even meekijken, heel graag. Ik ben zelf ook wel handig, maar heb nog nooit aan dit blok gesleuteld en deze auto is mijn dagelijkse vervoer. O ja, ik woon in Sittard.
Gr. Mischa
Jullie zullen wel denken, wat een titel, maar dit zijn de "problemen" die ik heb met mijn "Donkey".
1. Airco (climate-control), de pomp slaat niet aan. Vorig jaar heb ik de airco net voor de zomer leeg laten trekken en weer opnieuw laten vullen. Heeft als ik hem nodig had altijd perfect gewerkt. Nu ineens hoor ik de pomp niet meer lopen en hoor ik ook het toerental niet meer zakken als ik de airco inschakel
2. Schokken, als de auto warm is, schokt deze stationair. Ik heb met VCDS al het een en ander uitgelezen, maar word er niet wijzer van. Ik heb de coils al eens gewisseld, zonder resultaat, de misfires blijven op Cilinder 2. Log uit VCDS:
Address 01: Engine (CAX) Labels: 03C-906-016-CAX.clb
Part No SW: 03C 906 016 HW: 03C 906 016
Component: MED17.5.5 G 4283
Revision: LCH02--- Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 5CB721779F2B8EAF9B-8008
3 Faults Found:
000022 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P0016 - 000 - Incorrect Correlation - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 59
Reset counter: 255
Mileage: 129210 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 07:13:25
Freeze Frame:
RPM: 1670 /min
Load: 9.0 %
Speed: 74.0 km/h
Temperature: 66.0°C
Temperature: 14.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 14.224 V
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 129161 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 16:24:36
Freeze Frame:
RPM: 615 /min
Load: 19.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 26.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V
000770 - Cylinder 2
P0302 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 129161 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.27
Time: 16:24:48
Freeze Frame:
RPM: 651 /min
Load: 18.4 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 84.0°C
Temperature: 26.0°C
Absolute Pres.: 1020.0 mbar
Voltage: 13.970 V
Readiness: 0000 0000
Ik heb ook al een counter gezet op Cilinder 2 en die loopt op als een klokje, dus continue.
3. Piepen, als ik een beetje forser optrek (rustiger rijder normaal) en ik geef gas op het moment dat de koppeling aangrijpt, piept deze kort. Als ik rustig wegrij, hoor ik niks.
4. Brommen, als ik met een constante snelheid rij en ik zet kracht op de bak door een klein beetje gas te geven, hoor ik een brommend geluid. Ik heb tevens het gevoel dat ik een mechanische trilling voel.
Met de punten 3 en 4 ben ik bang dat mijn koppeling onderweg is naar zijn eindbestemming, maar ik laat me zeer graag van het tegendeel overtuigen.
Ik wil de auto graag laten chippen, maar alleen als alle problemen opgelost zijn. in het begin van het jaar heb ik de kop laten "wallnutblasten" bij een erkend bedrijf. De auto pakt fijner op, maar ik had ook gehoopt van het schokken af te zijn, wat helaas niet het geval is. Ik sta op het punt mijn auto naar de dealer te brengen, maar zie op tegen een torenhoge rekening. De auto heeft ca 135.000km gelopen en staat nog niet op de nominatie om verkocht te worden, ik wil er nog een aar jaartjes mee door.
Alle tips zijn welkom, ben je handig en wil je even meekijken, heel graag. Ik ben zelf ook wel handig, maar heb nog nooit aan dit blok gesleuteld en deze auto is mijn dagelijkse vervoer. O ja, ik woon in Sittard.
Gr. Mischa