VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Caddy
  • Gebruikersavatar
door martinD
#2845056
Mijn naam is Martin en heb een DSG bak 2016 235000 km is perfect rijdt zalig ,maar kan je de versnelling 1 er af laten halen en op 2 weg rijden , het probleem is als je bijna bij stoplicht stil straat en weer optrekt gaat het eerst naar 1 en gelijk naar 2 en dan schokt met een klap en gierende banden weg ,is er daar wat aan te doen ,olie is om de juiste periodes gedaan vervangen . is er iemand die me raad kan geven . alvast bedankt Grt Martin
door Mari
#2845057
... minder gas geven misschien... ;-)

Van de DSG kunnen de schakelmomenten aangepast worden, wellicht eens contact opnemen met een tuner die dat doen en daar je probleem voorleggen.
martinD vinden dit leuk
door josdavids
#2845062
Ik heb destijds onze dsg 7 ook laten aanpassen bij TVS. Soms rijd het lekker maar er zijn ook momenten dat ik me vreselijk irriteer en júist de standaard Vw schakelmomenten mis. Als ik de auto uit laat rollen richting een rotonde bijvoorbeeld en op het laatste moment gaat hij nog naar z'n 1 dan remt hij natuurlijk het meeste af. Het moment dat hij net naar de 1 gaat en ik net besluit juist dan gas te geven reageert hij onrustig op het gas. Je moet heel rustig het gas aanvoelen op zo'n moment.
martinD vinden dit leuk
door martinD
#2845069
Hallo bedankt Jos inderdaad irritant terug schakel 2 en naar 1 en dat met 180 pk te wordt gelanceerd met piepende banden , ik ga wel ff met TVS kijken of die wat kan doen , ik wil de bak heel houden , haha . grt Jos
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2845094
Ik weet niet waar je woont @martinD, maar in Nuenen bij Eindhoven zit VAG-techniek.
Deze kunnen je DGS ook optimaliseren en de schakelmomenten aanpassen.

Dit heb ik daar ook laten doen, en tevens laten motor-chippen.
Sindsdien schakelt mijn DSG gewoon veel en veel beter, ook de motortuning heeft er een hele andere auto van gemaakt.
En dit bedoel ik in positieve zin!

Kijk maar eens op hun website:
https://www.vagtechniek.nl/tuning-van-d ... ngsbakken/
door martinD
#2845096
Haj Mar bedankt voor de tip ,maar ik woon in Almere en motortuning heb ik al gedaan 102pk naar 180 pk een dag en nacht verschil .
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]