VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2845176
Hallo allemaal,

sinds een maandje in het bezit van een Passat R line uit 2022 met een Discover Pro. Mooi apparaat maar loop tegen 2 zaken aan die mij een beetje frustreren. Draadloos Carplay werkt leuk, echter daarvoor moet er via de wifi hotspot van auto verbonden worden. Leuk, maar mijn auto heeft geen internet daarvoor. Dus dat betekent dat ik geen radio / muziek meer kan streamen want mijn telefoon verwacht internet via de wifi dan. Lopen jullie hier ook tegen aan en hoe hebben jullie dit opgelost?

Het andere is dat als ik mijn telefoon bekabeld aansluit, dan doet Carplay het wel met internet op de telefoon echter, na zo'n 5 minuten lijkt het hele scherm 'scrambled'. Dat kan ik oplossen door even een ander menu van de auto zelf tevoorschijn te toveren, bijv. het verbruik of instellingen, en dan weer terug te gaan naar Carplay. Maar dat elke 5 minuten is geen doen.
Ik heb al 3 verschillende kabels geprobeerd, ook origineel Apple... ik heb geprobeerd met een iPhone 12 en 12 pro... allemaal hetzelfde dus ik ben vrij zeker dat dit aan de unit in de auto ligt. Herkent iemand dit?
#2845271
check je instellingen in het menu van je telefoon.

De verbinding is alleen voor carplay maar je internet gaat nog steeds via de telefoon
#2845299
akito schreef: 05 jun 2023 18:38 sinds een maandje in het bezit van een Passat R line uit 2022 met een Discover Pro. Mooi apparaat maar loop tegen 2 zaken aan die mij een beetje frustreren. Draadloos Carplay werkt leuk, echter daarvoor moet er via de wifi hotspot van auto verbonden worden. Leuk, maar mijn auto heeft geen internet daarvoor. Dus dat betekent dat ik geen radio / muziek meer kan streamen want mijn telefoon verwacht internet via de wifi dan. Lopen jullie hier ook tegen aan en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik heb al 3 verschillende kabels geprobeerd, ook origineel Apple... ik heb geprobeerd met een iPhone 12 en 12 pro... allemaal hetzelfde dus ik ben vrij zeker dat dit aan de unit in de auto ligt. Herkent iemand dit?
In mijn Tiguan zit een Discover Media, en ik gebruik Apple Carplay via een USB kabel, dus niet draadloos en dit werkt prima, in combinatie met mijn iPhone 12.

Voor de opties die de We Connect app biedt, heb ik een WiFi-stick aangesloten met een data-only SIM-kaart erin, die in de 12 Volt aansluiting in mijn kofferruimte zit.
Dus bij contact-AAN gaat de Wifi-stick ook aan, en bij het afzetten van het contact ook weer UIT. Hierdoor kun je via de Discover Media/Pro een netwerk opzetten en heb je de hot-spot functie van je telefoon niet nodig. Werkt perfect !

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]