VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een Audi of Volkswagen met een 2.0tfsi / tsi motorblok.
Nou twijfel ik tussen 2 type motoren de EA888 Gen 2 die bijvoorbeeld in een Golf 6 gti ligt of een
EA113 het oudere type 2.0L blok dat bijvoorbeeld in een Audi a3 of Golf 5 gti ligt.
Nou hoor en lees ik veel dingen over dat de 2.0tfsi/tsi veel olie kan verbruiken door de dunnere olie schaapveren die zijn gebruikt.
Nou is mijn vraag of de EA888 en de EA113 beide olie verbruikers zijn? en voor welke ik beter zou kunnen gaan.

Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Vin
Naar mijn weten hebben beide modellen hier last van, de nieuwere generaties heeft hier wel minder last van. Dit probleem komt ook voor bij de 1.4 en 1.8 tsi modellen. Er zijn verschillende bedrijven die de schrapveren kunnen vervangen door betere varianten waardoor het olieverbruik aanzienlijk wordt gereduceerd. Al met al, je moet het net treffen met zo'n motor. Ik ken mensen die al jaren probleemloos rijden en andere weer het tegenovergestelde.
JUUL schreef: 15 jun 2023 22:26 Naar mijn weten hebben beide modellen hier last van, de nieuwere generaties heeft hier wel minder last van. Dit probleem komt ook voor bij de 1.4 en 1.8 tsi modellen. Er zijn verschillende bedrijven die de schrapveren kunnen vervangen door betere varianten waardoor het olieverbruik aanzienlijk wordt gereduceerd. Al met al, je moet het net treffen met zo'n motor. Ik ken mensen die al jaren probleemloos rijden en andere weer het tegenovergestelde.
Hoi Juul, wat is precies "nieuwere generatie"?
Ik ben aan het kijken voor een Seat Ateca 2.0 TSI uit 2017. Staan deze motoren ook bekend om het olieverbruik of zijn hier al verbeterde zuigerveren toegepast?

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect

Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te instal[…]

Litec ervaringen?

Hallo iedereen, Mijn persoonlijke ervaring met Lit[…]

Als je de site gebruikt heb je een idee wat de v[…]

TK: Polo 6N2 GTI onderstel

Wegens een planwijziging te koop aangeboden VW Pol[…]