VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf VIII
  • Gebruikersavatar
door Angel66
#2845224
Hoi

Ben sinds kort in het bezit van een GTE.

Rijd heerlijk.

Maar ik heb vanmogen opgeladen, 49 km beschikbaar. Na de rit ong 9 km, had ik van de 49 nog maar 33 km over. Zou dit door de climate control komen? Had geen abnormaal verbruik in warm weer verwacht, Ik rijd normaal, geen snelle sprinten. Ik rij in Eco stand,
Bijlagen:
IMG_0622.jpeg
IMG_0622.jpeg (2.42 MiB) 2623 keer bekeken
door wimenjoke
#2845225
Ben in het bezit van een GTE 2015 en een vol geladen accu geeft bij mij 40 Km aan.
Als ik nu de airco inschakel gaat er gelijk 5Km af in de berekening.
Verder gebruikt de stuurbekrachtiging energie evenals de waterpomp voor de batterijkoeling, de radio, de ventilator,
Maar goed, ik houd gemiddeld bij gebruik accu/benzine 1 op 25 aan.
Probeer dat maar eens met een andere auto.
door danny20danny
#2845366
Airco is zeker van invloed en zo ook de buiten temperatuur. De radius van mijn gte is met dit weer en airco aan 45 werkelijke km. De benzine tank is 490km. Maar dit zijn allemaal stadse kilometers.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2845367
Bekend verhaal, je moet echt als een eitje rijden om enigszins in de buurt van de opgegeven kilometers te komen die de GOM (Guess-O-Meter noemen de Britten dat) weergeeft in het dashboard. Die berekening is altijd te positief. Wel kun je wat dingen doen om het rendement wat hoger te krijgen. Kachel/airco uit, schakelen bij het afremmen waardoor hij meer (rem)energie terug kan winnen. Probeer de naald ook zoveel mogelijk in het blauwe gebied van de teller te houden. Haal met mijn 7 GTE op eitjes er max. 30km uit op stroom. Maar heb hem echt niet gekocht voor deze rijstijl :-D
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]