VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door RicardoV
Hallo,

Ik ben sinds ongeveer een jaar in het bezit van een jetta 2.0tfsi dsg.

Nu ondervind ik echter het probleem dat wanneer ik de auto start hij stationair niet goed/zuiver loopt. Daarnaast zijn er ook constant "knallen" te horen uit de uitlaat. Zowel stationair en op hoog toeren js dit hoorbaar. Dit probleem is ontstaan na een avondje autobahn. Oftewel eens goed gas gegeven.

Op het moment dat ik terug thuis was heb ik de bougies er eens uitgedraaid. Die waren helemaal wit uitgeslagen. Dus direct maar nieuwe bougies en bobines gehaald gezien ik het probleem daar een beetje zocht. En de vorige eigenaar me vertelde dat hij ooit eens 2 bobines heeft vervangen omdat ze kapot waren.

De auto rijd wel gewoon en tijdens het rijden verneem je weinig en hoor je ook geen rare bijgeluiden. Het vermogen is ook niet veranderd.

Zijn er hier toevallig mensen die bekend zijn met dit probleem of de meest voorkomende problemen er van kunnen vertellen dan zal ik die onderdelen ook vervangen.

De motor heeft 310 op de teller dus misschien is het gewoon afgeschreven waar ik natuurlijk niet op hoop. De dsg is net onder handen genomen bij tvs engineering/ dsg dokter. Dus daar voorzie ik geen problemen mee.

Foto van de bougie:,
IMG-20230626-WA0014.jpeg
IMG-20230626-WA0014.jpeg (915.26 KiB) 368 keer bekeken
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]