VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
door golf1g60
#2845383
Beste mensen,

Omdat ik de slechte ontvangst van mijn aftermarket radio in combinatie met de achterruitantenne (gesplitst FM+DAB) helemaal zat ben, heb ik hem vervangen door een RCD310. Simpel FM, AUX-in om Spotify te kunnen spelen als er niks op de radio is en niet diefstalgevoelig zoals bv een RNS510. Mijn voorkeur ging uit naar een RCD510, maar ik steek mijn centen op dit moment liever in mijn woning. :-)
Ik denk overigens dat mijn radio niet het probleem is, maar de regio waarin ik zit (Grensstreek Sittard).

Voordat ik alles weer uit de auto ga trekken, wilde ik vandaag even de radio testen en ja hoor: SAFE.

Wie zou me kunnen helpen om met het serienummer van de radio de radiocode te achterhalen?

Zou een dealer dit kunnen? De radio is eerlijk en de vorige eigenaar heeft helaas de code niet (meer).

Gr. Mischa
door Mari
#2845384
De dealer zou het moeten kunnen achterhalen, mits alle gegevens en persoonsgegevens beschikbaar zijn van de originele auto waar deze uit kwam. Niet alle dealers hebben hier zin in en wijzen het verzoek dan ook af.

Maar er zijn uiteraard op internet ook mensen te vinden die je aan de code kunnen helpen, tik in google eens "code RCD 310" in en kijk wat je tegen komt.

Er komen verschillende youtube-filmpjes naar voren, bekijk ze eens, misschien kun je er wat mee... en ander kun je tegen betaling een code opvragen op bijvoorbeeld de volgende website: https://www.vwradiocode.nl/

Maar wellicht kan ook een van je medeforumleden je hierbij helpen...
golf1g60 vinden dit leuk
door golf1g60
#2845387
Dankjewel, ik heb inmiddels een bekende aangetikt die als monteur bij een VW-dealer werkt. Ik hoop dat die ergens mee op de proppen komt, dan kan ik snel het ding inbouwen :-)
door golf1g60
#2845394
Nou, moet blijkbaar via de officiële weg. De radio moet in de auto ingebouwd zijn en dan langs de garage. Ik kijk nog even of ik het via een andere weg geregeld krijg.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]