VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
door Karlb98
#2845425
Hi all,

Sinds een paar dagen heb ik een Seat Arosa uit 2000. Het is een cadeautje voor mijn vriendin en ik ben hem nog wat aan het opknappen.

Zo kwam ik het probleem tegen dat de deur rechtsvoor alleen van het slot te halen is door van binnen aan de deurklink te trekken. Vanaf de buitenkant is het slot niet te openen.

De sleutel draait niet door en zit ook niet vast. Hij kan een halve draai maken en dit gaat soepel. Van binnenuit zie je ook niks bewegen in het sleutelmechanisme (bekleding eraf).

Ik ben benieuwd of er een nieuw slot in moet of dat alleen een nieuw cilinder voldoende is.

Hoor graag jullie reacties, alvast dank!

Groeten
#2845471
Ik heb tot nu toe van alles geprobeerd. Maar ik krijg de cilinder niet uit het slot. Volgespoten met wd40 en de schroef in de deur helemaal losgedraaid, maar zonder resultaat.
Heeft iemand een magic trick?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2845478
Je moet tegelijk trekken aan de cilinderslot en de deurhendel zelf, ze vallen 'in elkaar' als het ware. Voor de zekerheid voeg ik deze video toe voor visuele referentie, het gaat weliswaar om een Golf MK4 maar het systeem werkt hetzelfde als jouw Arosa. Het onderdeel die defect zou moeten zijn heb ik in onderstaande afbeelding geel gearceerd :tu:
slotcilinder.PNG
slotcilinder.PNG (93.54 KiB) 1055 keer bekeken
#2845488
Het is exact hetzelfde zoals op het filmpje. De schroef kan ik bereiken door een plastic kapje in de deur te verwijderen. Die kan ik losdraaien met een t20. Deze schroef kan ik eindeloos naar links blijven draaien (maar is niet dol, want dichtdraaien kan wel gewoon).

Kan het zijn dat ik er een flinke ruk aan moet geven? Dat durf ik niet omdat ik bang ben dat de sleutel breekt oid.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2845490
De sleutel hoeft niet in het slot te zitten tijdens demontage. Als de hendel vanaf fabriek erop zit, kan het idd zijn dat ie goed vast zit. Naar mijn weten zijn 12 slagen van de schroef voldoende om het cilinder los te krijgen, maar je had hem helemaal los zei je. Er is dus verder niets die het cilinder op zijn plek houdt. In feite kun je niks slopen.
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]