VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vwvariant
#2845480
Hallo allen,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een golf 7.5 variant 2.0 tdi dsg. Hierin zit een discover media systeem. Daar ik altijd graag up to date ben zou ik deze dus ook willen updaten. Helaas krijg ik niet helder welke update ik dan zou moeten gebruiken.
Ben beland op mib solutions en daar zie ik verschillende versies staan en zoals gezegd weet ik niet welke ik moet hebben.... bijgevoegd een foto van mijn huidige versie. Alvast bedankt voor het meedenken
Bijlagen:
20230726_193020.jpg
20230726_193020.jpg (2.68 MiB) 2488 keer bekeken
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2845494
Het prettigste is natuurlijk wanneer je een kaart hebt met alle landen waar je nu, of in de toekomst naar toe wilt gaan.
Ik heb altijd gekozen voor geheel West Europa.

Met een Discover Media werk je met een SD-kaartje dat in het apparaat in het handschoenenkastje zit.
Voor het kiezen welke kaart je gaat downloaden, is het belangrijk om te weten wat de capaciteit van het SD-kaartje is.
Met een 16GB kaartje lukt het momenteel niet meer om geheel West-Europa er op te zetten, dan dien je een SD-kaartje van 32GB aan te schaffen.

LET OP: dit SD-kaartje dient een "origineel VW" SD-kaartje te zijn, anders gaat 't niet werken !
Bij de VW dealer zijn deze kaartjes vrij prijzig, volgens mij zelfs over de € 100,-

Op Marktplaats vind je ook van deze (op een speciale manier) gekopieerde SD-kaartjes die goed werken, maar wel illegaal zijn... voor een fractie van de prijs dat je bij de VW dealer betaald.
Het zelf kopieren / klonen van die SD-kaartjes gaat je waarschijnlijk niet lukken.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een kleinere navi-kaart te downloaden die wel op een 16GB kaartje past.

Volg de stappen op de website die Mari heeft vermeld, kies je type en bouwjaar auto, en start de download.
Eenmaal gedownload, dan uitpakken met .7zip (gratis te downloaden op internet) en op 't SD-kaartje zetten.

Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
door Antera
#2845496
Hier is een nieuwe update voor 380T. Ik kan deze updaten voor je indien gewenst
door vwvariant
#2845504
Antera schreef: 27 jul 2023 16:10 Hier is een nieuwe update voor 380T. Ik kan deze updaten voor je indien gewenst
Dat is heel aardig, alleen Breda is nou niet naast de deur voor mij....
Gebruikersavatar
door DrEd
#2845507
Firmware updaten is altijd een risico, niet eerder doen dan als je echte problemen hebt! Ik zie dat de laatste tijd vaak misgaan. En dan naar de dealer, die je nieuwe set probeert te verkopen voor een godsvermogen(3-4k).
Gebruikersavatar
door Antera
#2845508
Update ze al jaren en nog nooit mis gegaan.
Gebruikersavatar
door RUYV
#2845518
DrEd schreef: 28 jul 2023 00:08 Firmware updaten is altijd een risico, niet eerder doen dan als je echte problemen hebt! Ik zie dat de laatste tijd vaak misgaan. En dan naar de dealer, die je nieuwe set probeert te verkopen voor een godsvermogen(3-4k).
Wat bedoel je met Godsvermogen(3-4K). Ik heb in maart een 32 Gb Europa kaart gekocht voor €145,00.
door josdavids
#2845519
Firmware is wat anders dan een navigatie kaartje. Weet bijna 100% zeker dat @DrEd dat bedoelt.

Daarnaast om even in te haken op het nut van firmware updaten: "don't fix what ain't broken". Of je moet al met een apparaat te maken hebben die niet functioneert, maar persoonlijk denk ik dat volkswagen nu niet echt veel nieuw opties meer toevoegt. Draadloos CarPlay dat lijkt me nog leuk als update, maar daar kan ik lang op wachten. Mijn eigen versie is 0879, maar volgens mij zit er geen logica in de nummering
door LuukKnoops
#2845520
Even voor de verduidelijking je hebt twee soorten updates een kaart update en een systeem update (firmware).
De firmware van de discover media is niet zelf te downloaden. Deze is alleen beschikbaar bij Volkswagen. Uiteraard is deze wel zelf te updaten als je het firmware bestand weet te bemachtigen.

Heb een connectie die deze firmware bestanden van Volkswagen kan downloaden. Het update is erg simpel, je zet het bestand op een SD kaart en doet hem in het systeem. Je gaat naar het menu en voert een software update uit. Als je geen gehackte unit hebt dan gaat er meestal niks fout. Het blijft altijd een klein risico en Volkswagen raad het niet aan om een update uit te voeren als je geen problemen hebt.

Wat betreft de kaart update… op een 16GB kaartje is het niet mogelijk om de nieuwste kaart van west Europa te downloaden. Je kunt wel andere kaarten downloaden op dit SD kaartje. Je kunt via Volkswagen een 32GB kaartje kopen wat inderdaad erg duur is.
door LuukKnoops
#2845521
josdavids schreef: 30 jul 2023 11:19 Firmware is wat anders dan een navigatie kaartje. Weet bijna 100% zeker dat @DrEd dat bedoelt.

Daarnaast om even in te haken op het nut van firmware updaten: "don't fix what ain't broken". Of je moet al met een apparaat te maken hebben die niet functioneert, maar persoonlijk denk ik dat volkswagen nu niet echt veel nieuw opties meer toevoegt. Draadloos CarPlay dat lijkt me nog leuk als update, maar daar kan ik lang op wachten. Mijn eigen versie is 0879, maar volgens mij zit er geen logica in de nummering
Als je CarPlay op je unit wil moet je hiervoor een SWAP code hebben. Dit is een soort licentiecode die deze optie kan toevoegen. Als je kennis hebt van ODIS en je weet een SWAP code te bemachtigen voor jou toestel/auto dan kan je deze functie toevoegen zonder een software update uit te voeren. Het ligt er natuurlijk ook aan welke unit je in de auto hebt zitten. Niet elke unit heeft de mogelijkheid om CarPlay te activeren. Je kunt in het servicemenu wel terugvinden welke opties je met SWAP kan toevoegen.
door LuukKnoops
#2845523
Aaa zoo, verwacht inderdaad ook niet dat dit komt naar de oudere units. Wel jammer inderdaad :-)

Je hebt wel dongels daarvoor die erg goed werken. Die stop je in de USB poort. Deze maken CarPlay draadloos. Ik heb er een en deze werkt erg goed.
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]