VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2845506
Hallo Allen,

Ik ben nieuw hier. Ik had een vraag, ik wil mijn achterlampen van mijn passat cc donkerder maken met een folie. Kan dit problemen geven met APK?

Hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.
#2845635
Artikel 5.2.55
De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII, artikel 128, van toepassing

Artikel 128
1. De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
2. De glazen van de lichtarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.
Dat is wat de wet voorschrijft, de regels voor APK kun je er op na slaan: https://apk-handboek.rdw.nl/personenaut ... rzieningen

Zelf doen of laten doen mag volgens de wet dus niet, maar als je goed om je heen kijkt zijn er ook modellen die achterlichten met een tint hebben welke een typegoedkeuring hebben... deze zou je dan wel mogen plaatsen. Die kosten alleen aanzienlijk meer dan een stukje folie of een spuitbusje smoke...
AdiDarsi vinden dit leuk
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]