VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Ik heb een golf 7 Gte waarbij de electronische parkeerrem soms een foutmelding geeft en de wielen blokkeert.
Het ledje op de knop knippert en op het display knippert een rode P. Ik kan dan niet meer rijden en moet wachten tot de storing vanzelf opgeheven is. Dit kan een paar minuten duren, maar ook wel eens een half uur.
Mijn vraag; Weet iemand misschien een trucje om de blokkering op te heffen zodat ik niet hoef te wachten.

P.S.
De dealer heeft het euvel vreemd niet kunnen verhelpen, maar als ik zelf de remmen uitlees is het duidelijk dat het probleem zit in de parkeerrem motor rechts achter (De motor zelf of de bedrading)

32823 - Aandrijving parkeerrem rechts
C100B 07 [044] - Mechanisch defect
Geregeld - Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 3
Fout Frequentie: 4
KM-stand: 203476 km
Datum: 2023.08.03
Tijd: 18:00:35

32830 - Motoren voor parkeerrem
C10E1 29 [108] - Signaal ongeldig
[Nieuwe functie! Uitgebreide UDS fout informatie is alleen beschikbaar bij de nieuwe interfaces]
Geregeld - Bevestigd - Getest sinds Wissen Geheugen
Freeze frame:
Fout Status: 00000001
Fout Prioriteit: 3
Fout Frequentie: 4
KM-stand: 203476 km
Datum: 2023.08.03
Tijd: 18:00:35
Allereerst welkom op dit forum...

Er bestaat geen truukje, het defect zal moeten worden gerepareerd. Nu moet je een par minuten tot een half uur wachten, komt een moment dat dat niet langer het geval is en de rem er op blijft staan.

Foutcodes uitprinten en onder de neus steken van de dealer... als de dealer niet weet wat te doen, dan zit je duidelijk bij de verkeerde garage,
Ok bedankt, jammer dat er geen simpel truukje voor is.
Ik heb inmiddels weer een afspraak met de garage staan. Hopelijk kan ik ze met de foutcode's duidelijk maken waar ze naar moeten kijken.
Vorige keer hebben ze een microswitch vervangen, wat me meer dan 200 Euro heeft gekost, maar inmiddels is het duidelijk dat dat niet het euvel was.
Dat zou ik bij het inleveren van de auto er zeker even bij vermelden, dat de reparatie van de vorige keer het probleem niet heeft verholpen.

Als de dealer nu nog niet weet waar ie het moet zoeken dan raad ik je aan om een andere garage te zoeken, heeft dan geen zin om je geld bij de dealer achter te laten...
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]