VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Helga93
Goedenavond,
Gisteren mijn golf 8 opgehaald echt een top auto, maar mijn parkeersensoren gaan heel zacht.
Heb het volume van de muziek al zachter gezet in instellingen voor als ik hem in z’n achteruit zet maar de parkeersensoren gaan zo zacht dat je er eigenlijk niks aan hebt.
Kan ik dit zelf ergens aanpassen of moet dit middels vcds codering?
door Mari
Bij een MK7 gaat de muziek uit als je hem in zijn achteruit zet (is een instelling)... zal bij de MK8 ook wel zoiets zijn... kwestie van eens door de instellingen lopen en kijken wat er mogelijk is.

Maar als het goed is heb je leren parkeren zonder de hulp van sensoren... vertrouw er niet blind op... ;-)
Deze kun jij zelf aanpassen in het menu van de auto en dan de parkeersensoren, je moet even zoeken maar het kan wel. In ieder geval bij mij wel dus zal het bij jou ook kunnen.
Mari schreef: 12 aug 2023 09:03 Bij een MK7 gaat de muziek uit als je hem in zijn achteruit zet (is een instelling)... zal bij de MK8 ook wel zoiets zijn... kwestie van eens door de instellingen lopen en kijken wat er mogelijk is.

Maar als het goed is heb je leren parkeren zonder de hulp van sensoren... vertrouw er niet blind op... ;-)
Ik heb ook een mk7 gehad, bij de mk8 kan ik wel instellen dat de radio zachter gaat maar niet de sensoren harder.
danny20danny schreef: 12 aug 2023 10:26 Deze kun jij zelf aanpassen in het menu van de auto en dan de parkeersensoren, je moet even zoeken maar het kan wel. In ieder geval bij mij wel dus zal het bij jou ook kunnen.
Alleen dat het geluid van de radio zachter gaat niet dat de sensoren harder gaan.
Heb je zelf ook een mk8?
door Mari
Zou me verbazen als het bij een MK8 niet kan... heb ff foto's gemaakt van het menu van een MK7, dus nu mag jij gaan kijken of je iets soortgelijks kan vinden in de MK8....

CAR - SETUP ---> Parkeren en manouvreren...
2023-08-12 16.24.06.jpg
2023-08-12 16.24.06.jpg (2.44 MiB) 1304 keer bekeken

Parkeerhulp
2023-08-12 16.24.15.jpg
2023-08-12 16.24.15.jpg (2.59 MiB) 1304 keer bekeken

Naar beneden scrollen en optie audio volume op "hoog" zetten, dan gaat het geluid van de radio uit als je de auto in zijn achteruit zet (klink onlogisch, maar het is echt zo).
2023-08-12 16.24.23.jpg
2023-08-12 16.24.23.jpg (2.7 MiB) 1304 keer bekeken

Met de knop "volume voorin" kan je het volume voorin van de beep harder of zachter zetten, met de knop "toonhoogte voorin" kan je de beep een andere klank geven. Je kan volume en klank ook voor achterin aanpassen...
2023-08-12 16.24.55.jpg
2023-08-12 16.24.55.jpg (2.71 MiB) 1304 keer bekeken
Ik heb een 8 Gte en daar kan ik het gewoon aanpassen.

wat ik in mijn online boekje heb gevonden. De auto heb ik nu even niet bij de hand

Werking
Via sensoren aan de voor- en achterzijde van de wagen herkent de parkeerhulp de afstand tot een obstakel Vooraanzicht Achteraanzicht.
De parkeerhulp waarschuwt door gekleurde segmenten op het beeldscherm van het infotainmentsysteem en door signaaltonen voor een obstakel → afb. 1 , → .
Zie ook de informatie over de beeldschermweergaven van de parkeersystemen Parkeersystemen.
Personalisatie
Sommige instellingen van de parkeerhulp, bv. volume van de signaaltonen, kunt u in de gebruikersaccounts van de personalisatie opslaan. De instellingen veranderen automatisch als een ander gebruikersaccount wordt gekozen Personalisatie.
danny20danny schreef: 13 aug 2023 12:16 Ik heb een 8 Gte en daar kan ik het gewoon aanpassen.

wat ik in mijn online boekje heb gevonden. De auto heb ik nu even niet bij de hand

Werking
Via sensoren aan de voor- en achterzijde van de wagen herkent de parkeerhulp de afstand tot een obstakel Vooraanzicht Achteraanzicht.
De parkeerhulp waarschuwt door gekleurde segmenten op het beeldscherm van het infotainmentsysteem en door signaaltonen voor een obstakel → afb. 1 , → .
Zie ook de informatie over de beeldschermweergaven van de parkeersystemen Parkeersystemen.
Personalisatie
Sommige instellingen van de parkeerhulp, bv. volume van de signaaltonen, kunt u in de gebruikersaccounts van de personalisatie opslaan. De instellingen veranderen automatisch als een ander gebruikersaccount wordt gekozen Personalisatie.
Bedankt! Ik krijg het nog niet gevonden haha moet het via je account op je telefoon of wel via de auto?
Ik heb het eindelijk gevonden :-)
Ik heb hem eerst in z’n achteruit gezet dat het schermpje met camera in beeld kwam toen onderaan op het tandwieltje drukken en daar kon ik pas de volume instellingen aanpassen.

Mochten er meer mensen last van hebben kan je het dus op deze manier vinden
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]