VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Zaahied
#2845719
Heren en dames,

Sinds vandaag doet mijn compressor en ik vraag me af iemand dit probleem herkend.

Ik starte vanmiddag mijn auto en de compressor starre even, stop, start weer en doet niks meer. Dus heb ik de zekering gecontroleerd en die was inderdaad stuk.

Deze vervangen met een nieuwe en de compressor doet weer het zelfde. 1 seconde aan, dan weer uit, weer even aan en vervolgens weer uit. Zekering weer gecontroleerd en die is nog heel.

Compressor nagekeken en ik zie niets geks of afwijkend. Ook de controller (airlift v2) geeft geen error aan.

Enig idee wat hier aan de hand is??

Hopelijk herkend iemand hier de probleem, alvast bedankt! ;-)
#2845720
18/8 update.

Ik ben er achter gekomen dat de 2e zekering toch stuk is gegaan.
Vervolgens ben ik in mijn Airlift V2 menu gegaan om naar de timer van de compressor te controleren (deze houdt bij hoe lang de compressor in z'n totaal heeft gedraaid) en vreemd genoeg liep de teller omhoog terwijl de compressor niets deed.

Ook heb ik de terugslag klep gecontroleerd (Deze heb ik 4 maanden geleden ontvangen) maar die is nog goed.
Volgens mij als ik zo naar de situatie kijk denk ik dat de compressor zelf de probleem is.

Kan iemand dit bevestigen dat mijn theorie klopt en eventueel aangeven hoe ik kan controleren of de compressor stuk is?
#2845787
22/8 update.

ik ben bijna zeker dat het de compressor is.
Deze heb ik los gehaald en direct op mijn accu gezet en deze draaide heel moeilijk rond, ook de plus draad werd erg warm.

Nieuwe compressor is besteld, hopelijk is hiermee de probleem opgelost.
De oude reviseer ik zodra de nieuwe binnen is als een reserve.

Mocht de nieuwe compressor het probleem niet verhelpen dan zal ik dit hier melden.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]