VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Ik heb een golf 7 en heb de climate control zo ingesteld:

Afbeelding

Zoals je ziet is de blaaskracht op max ingesteld.

Echter komt er echt een miezerig windje uit de roosters. Van wat ik mij herinner was het vorige winter een stuk sterker.

Het gekke is dat het in de volgende gevallen veel harder blaast:

- Als in recirculatie aanzet
- Als ik airco aanzet en temperatuur verlaag
- Als ik een stukje achteruit rijd 😕⁉️

Ik heb de interieurfilter vervangen, maar dat heeft niets uitgehaald.

Wat kan het nou zijn?
Hoor de de ventilator ook harder gaan draaien?

... veel voorkomend probleem is dat de stelkleppen niet goed werken... ik zou zeggen VCDS eraan hangen en kijken of je foutcodes aantreft.
DrEd vinden dit leuk
Waarmee uitgelezen? Geef de voorkeur aan VCDS omdat je daarmee uitgebreide beschrijvingen krijgt bij de foutcode, welke vervolgens eenvoudig op internet zijn op te zoeken.

Precies wat ik al dacht, je zal nu moeten gaan uitzoeken of de klep inderdaad "klemt" of niet domweg stuk is.
Als je van plan bent een originele VCDS aan te schaffen, dan zou ik bij Randstad Car Solutions kijken, is wat goedkoper dan de website waar je zelf naar linkt (https://www.randstadcarsolutions.nl/). Gebruik je hem alleen voor je eigen auto is een 3Vin of 10Vin voldoende, ga je ook de auto's van al je kennisen uitlezen is een unlimited beter (je kan een 3 of 10vin ook upgraden). VCDS is aan de prijs, als je het alleen wilt gebruiken voor uitlezen en wissen foutcodes dan kan je eventueel ook een Chinese Clone aanschaffen voor een fractie van de prijs (dit heb je niet van mij ;-) )

Als je de auto met VCDS uitleest krijg je een preciezere beschrijving, vaak inclusief het V-nummer van de klep... bij veel goedkope tooltjes moet je maar hopen dat ze de juiste omschrijving bij de foutcode zetten... Met VCDS kun je ook de specifieke klep bekijken welke waardes deze terug koppelt...
Ik heb gekeken naar vcds, maar de originele vind ik te duur en met de clones (los van dat het discutabel is of je het moet doen) heb je gedoe dat je niet verbonden kan zijn met internet.

Als ik google naar de foutcode hebben veel bronnen het over de 'recirculatie motor'. Dat lijkt mij ook aannemelijk want als ik recirculatie knop aanzet dan komt er wel lucht uit de roosters.

Is er ergens een illustratie waarop staat waar de motoren zitten? Dan kan ik eerst simpelweg kijken of er wat aan de hand is met de recirculatie motor en eventueel vervangen.
UfoPiloot schreef: 28 aug 2023 10:57 Ik heb gekeken naar vcds, maar de originele vind ik te duur en met de clones (los van dat het discutabel is of je het moet doen) heb je gedoe dat je niet verbonden kan zijn met internet.
Kolder... je mag gerust met internet vebonden zijn, enige wat je niet moet doen is de software updaten en alleen de versie gebruiken die mee geleverd is...(maar dat is ook weer afhangkelijk van de clone) . Heb de optie van de clone genoemd omdat het origineel aan de prijs is (betaald zich snel terug als je wat vaker tegen probleempjes aanloopt).

Wat je kan doen is kijken of er een medeforumlid bij je in de buurt met VCDS die je even kan helpen...

Als ik google naar de foutcode hebben veel bronnen het over de 'recirculatie motor'. Dat lijkt mij ook aannemelijk want als ik recirculatie knop aanzet dan komt er wel lucht uit de roosters.

Is er ergens een illustratie waarop staat waar de motoren zitten? Dan kan ik eerst simpelweg kijken of er wat aan de hand is met de recirculatie motor en eventueel vervangen.
Wanneer je recirculatie aanzet sluit je de aanvoer van frisse lucht van buiten en laat je de lucht in de auto recirculeren. Daar gaat de ventilator niet harder of zachter van draaien.

Als je de boel met VCDS uitleest weet je welke klep het precies is en met het gevonden nummer kan je op Google zo vinden waar deze zit.
Maar als ik de recirculatie knop aanzet dan gaat de ventilator nu wel aanzienlijk harder blazen. Voorheen was dat niet zo. Is het dan niet aannemelijk dat het met de recirculatie motor te maken heeft? Zou het bijvoorbeeld niet kunnen dat bij het uitzetten van recirculatie de recirculatie klep halverwege vast komt te zitten?

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect

Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te instal[…]

Litec ervaringen?

Hallo iedereen, Mijn persoonlijke ervaring met Lit[…]

Als je de site gebruikt heb je een idee wat de v[…]

TK: Polo 6N2 GTI onderstel

Wegens een planwijziging te koop aangeboden VW Pol[…]