VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door 6R0V3R
Hallo,
Eerst wil ik mezelf ff voorstellen.
Ben een random gast die in het bezit is van een VW golf 4 2.0 uit 2003.
Deze golf is een beginnend project naar iets, ik hoop, leuks. :-)

Mijn uitleg:
Op de golf zitten standaard xenon lampen. Nu is een ballast kapot en de lampen zelf zijn aan vervanging toe.
In de tussentijd dat ik de ballast vervang voor nieuwe en de nieuwe lampen erin zet, wil ik "originele" koplampen gebruiken.
Nu merk ik dat de xenon stekkers er "gewoon" uitzien en dat aan de bestuurders kant er 1 kleine stekker extra op zit. Dit is om de adapters te kunnen laten functioneren,meen ik.
Waar het mij om gaat is dat de aansluiting op de gewone koplampen anders zijn dan de xenon stekkers. De xenon stekkers hebben aan de kopse kanten lock pinnen. En de stekkers voor de gewone koplampen hebben er 1 aan de lange zijkant. Als ik dus "originele" stekkers moet kopen.
Dit past dus niet, ook al zei de verkoper dat het plug and play is....

Mijn vraag(en):
Moet ik hier andere stekkers voor halen die op de gewone koplamp aansluiting passen?

Moet ik dan stekkers halen die voor gepind zijn met stroomdraad?
((Ik kan ook kale stekkers halen en dat ik elke pin verplaats van de oude stekkers naar de nieuwe kale stekker. Nadeel is dat ik me oude stekkers niet meer heb en geheel nieuwe moet halen als ik me xenons er terug op wil zetten.))

Als ik voor gepinde stekkers met stroomdraad haal, zitten de pins dan op de correcte plek?

Of is het beter om er "converters" van xenon stekker naar de gewone aansluiting er tussen te zetten? Mits die bestaan.

En wat te doen met die extra kleine stekker voor de xenon verlichting?

m.v.g

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht

Touran teller inleren

Goedenavond Wie zou voor mij mijn teller kunnen i[…]

Je zult op zoek moeten naar iemand die thuis is in[…]

We hebben in een Scirocco een telefoon gekoppeld, […]

top, we gaan er snel achteraan! Ik heb in middels […]

Even een update aangaande de stand van zaken: En i[…]