VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door R0yk0
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een volkswagen Golf GTE uit 2016.
Laatst kreeg ik de melding: storing hybride systeem, stop! Auto wilde niet meer starten en niet meer opladen. ANWB is gekomen en die heeft de 12v accu aan de lader gehangen en de storingscodes gewist. De auto deed het toen weer maar een week later was het weer raak. Opnieuw de ANWB langs geweest en die heeft hem weer aan de praat gekregen.

Ik las ergens dat het kan liggen aan de 12v accu. Bij mij is deze ongeveer 2 maanden geleden vernieuwd. Kan dit het probleem zijn?

Heeft iemand anders dit meegemaakt en opgelost?
door DrEd
Deze komt bij mijn GTE ook wel eens voorbij. Voorwaarde: Buitentemp >28graden en een (zeer) hoge luchtvochtigheid. Die van mij blijft dan wel gewoon rijden. Als ik hem uitlees blijkt dat de fout in de gemeten weerstand van het accupakket zit. Als het wat koeler is, heb ik er verder geen problemen meer mee. Ik denk dat er in bovenstaande omstandigheden zich wat condens vormt in de HV accubak. Zoals ik begrepen heb zorgt de airco ook voor een stukje koeling van het accupakket, zorg dat die ook werkt. Ik denk zelf niet dat het iets met de 12 volt accu heeft te maken.

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect

Ik kreeg eerder het advies de nieuwe app te instal[…]

Litec ervaringen?

Hallo iedereen, Mijn persoonlijke ervaring met Lit[…]

Als je de site gebruikt heb je een idee wat de v[…]

TK: Polo 6N2 GTI onderstel

Wegens een planwijziging te koop aangeboden VW Pol[…]