VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rinse
#2847481
Heb een stuk gereden en de meeste zijn nu weg. Thanks voor de tip!

1 is er nog over en die is eigenlijk veranderd...

Proactieve inzittenden bescherming niet beschikbaar

Deze is nu:

Proactieve inzittenden bescherming beperkt beschikbaar

Wat wil dit zeggen? Is dit iets waar ze bij de apk naar kijken of is dit een vw ding?

Is er een manier om die melding eruit te krijgen?

Bedankt maar weer!
door Mari
#2847484
Hoe heb je ze proberen te wissen? Allemaal in 1 keer zeker?

Ga naar de verschillende modules en wis de foutcodes daar eens, 1 voor 1... Modules zijn spanningsloos geweest, dus die gaan lopen zeuren. Vaak verdwijnen ze wanneer je stukje bent wezen rijden, de rest wis je met VCDS.
door rinse
#2847485
Ik heb ze inderdaad in 1x gewist. Zal z.s.m. proberen om die foutcode in de juiste module op te zoeken en te wissen. Dank voor de tip!
door martijnvo
#2847489
ai, je had de gordel vervangen dan zal dat waarschijnlijk het gordelspannersysteem zijn.
Wellicht krijg je het stuurtje uit als je de ASR uitzet.
Maar je moet het systeem nog even nalopen maar deze melding is iets met gordelsysteem of airbags.
door rinse
#2847492
Ja, zeer waarschijnlijk van de gordelspanners. Ik zit er nu aan te denken om de gordelband van de "nieuwe 2e hands" over te zetten op mijn originele gordelspanner aangezien die geen foutmeldingen gaf.
Ik weet alleen niet of dit klusje zelf te doen is.

Had niet verwacht dat ik zo'n melding zou krijgen bij het omwisselen van een gordel :-/
Gebruikersavatar
door daNpy
#2847496
Zit de nieuwe gordelspanner goed aangesloten? Als het goed is zit er verder geen elektronica in.
door rinse
#2847502
Voor zover ik weet zitten ze goed. Er zitten 2 stekkertjes aan. Een gele en een zwarte. Beide met een klemmetje die duidelijk klikten bij het aansluiten.
Wel was 1 van de pinnetjes van het zwarte stekkertje wat geoxideerd. Deze heb ik met contact reiniger schoon gemaakt.

Wat bedoel je precies met dat er verder geen elektronica in zit?
Gebruikersavatar
door daNpy
#2847507
Er zit geen computertje of iets in wat met de canbus communiceert ofzo. Het is gewoon een ontsteking voor de spanner(s) en als de ECU geen 2,8 Ohm meet dan geeft ie een fout.
Ik las dat je de accu eraf hebt gehaald, dus dat kan het dan eigenlijk niet geweest zijn..
door rinse
#2847520
Vandaag heb ik de originele spanner en gordel er weer ingezet omdat de "nieuwe" in eens niet meer uit wou rollen. Naderhand is het me wel weer gelukt om hem uit te rollen trouwens.

Na deze vervanging en een stukje rijden was de foutmelding ook verdwenen... Het lijkt me dus wel aan de spanner te liggen.
Als ik er aan toe kom ga ik morgen kijken of ik de gordels kan wisselen op de spanners...
Gebruikersavatar
door Antera
#2847556
Stukje rijden en sturen en klaar
door rinse
#2847578
Ik heb de gordelbanden verwisseld. De oude spanner zit er nu in met een nieuwe band. Geen foutmeldingen meer. Wel een rotklus maar te doen.

Die andere spanner zorgde dus voor de foutmelding. Die melding ging dus niet weg door te rijden.

Probleem is voor mij nu in iedergeval opgelost.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Airco lijkt niet te koelen

Goedenavond Nu het weer wat warmer wordt lijkt he[…]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]