VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
#2845922
Ik heb in maart een nieuwe Tarraco opgehaald. Vorige week rook ik ineens een sterke verbrand plasticlucht, dus op onderzoek uit. Achter het motorblok (ik denk dat dit het uitlaatsysteem is) lag een plastic zak met een soort sponsachtig materiaal te smeulen. De stukjes spons zaten verspreid onder de hele motorkap. Op het zakje stond op de niet smeulende kant "Volkswagen" en nog wat andere informatie:
zakjepleuris.jpg
zakjepleuris.jpg (86.36 KiB) 9268 keer bekeken
pleurisopdeuitlaat.jpg
pleurisopdeuitlaat.jpg (199.75 KiB) 9268 keer bekeken
Nu heb ik de VW dealer natuurlijk gebeld, die zeggen dat het marters zijn geweest die de bekleding los hebben geknaagd. Ik kan daar geen aanwijzingen voor vinden, maar vermoedelijk zeggen ze dat om niet aansprakelijk te zijn. Mijn voornaamste vraag is: wat is dit voor zakje en wat doet het op mijn motorblok? Ik wil graag van de plasticgeur af, maar wil eigenlijk wel eerst weten of dit wel echt mijn "schuld" is geweest.

Ik heb het zakje bewaard, ga dat zeker meenemen als ik eindelijk een afspraak heb kunnen maken.
#2845925
de benaming die erbij staat dat is sound baff en als je dan wat verder gaat zoeken hebben ze het over air vent. Maar misschien een gek idee, waarom ga je niet gewoon naar de dealer toe en heb je het over een hele sterke plastic geur in de auto. Vervolgens houd je je mond over dat zakje wat erop lag en nu weg is? Lijkt me overigens sterk dat de dealer je niet wil helpen aangezien de auto pas een paar maanden is. Waarschijnlijk gewoon niet deugdelijk bevestigt en is er gewoon op gevallen, lijkt mij sterk dat die marters dat zakje daarop weg leggen.
#2845927
Ja, de dealer zei meteen dat de kosten voor mij zouden zijn (zonder dat ik daar naar gevraagd had). Ben er nog niet langs geweest want dat kon nog niet. Daarom dacht ik even rond te vragen. Maar bedankt, die "sound baff" is inderdaad wat het is. Ben benieuwd waar het zat want dan moet het bijna wel ergens anders gezeten hebben.
#2848252
Ik heb deze mysterieuze zakken ook ontdekt achter de koplampen boven de wielkasten in een Polo 6R.
Ik las dat dit zakken zijn met een soort spons erin om vervorming van het plaatwerk tegen te gaan bij hogere snelheden, ze schijnen ook bij de achterlichten te zitten… ik vind het een vaag verhaal, maar geluidsisolatie op die plek vind in minstens zo gek.

Overigens waren de sponzen in onze zakken volkomen vergaan tot een smerige zwarte substantie.
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan ui[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

oliedruk is te laag maar de pomp sluiten ze uit? V[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]