VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo,

Mijn Scirocco word al een poosje soms te warm, meestal bij het langer rijden in een hogere versnelling, 5de/6de, waarbij als ik naar de 4 of 3 terug schakel hij weer terug loopt naar de 90 graden. Bij het rijden in de stad waar ik niet hoger kom dan de 4de versnelling blijft de auto normaal op 90.
Dit jaar de alle koelsysteem slangen vervangen, de thermostaten vervangen en 1 van de ventilatoren vervangen maar het probleem blijft voorkomen.
Herkend iemand dit probleem en waardoor zou dit kunnen komen?

Mvg,
Het ligt eraan wat je bedoelt met 'te warm'. KVS kan wel eens tot max 120 graden stijgen zonder dat dit echt nare gevolgen heeft. Gaat het waarschuwingslampje ook aan in je teller?

Daarnaast lijkt het mij onwaarschijnlijk dat dit gekoppeld staat aan de 5e/6e versnelling, denk dat het meer te maken heeft met de gereden snelheid (top snelheid in z'n 4 is lager dan in z'n 6). Het enige waar ik aan moet denken is een thermostaat met de verkeerde warmtegraad, maar zelfs dan klopt dit niet helemaal met jouw verhaal. Is de auto overigens al uitgelezen?
Ik vind het ook een raar iets vandaar de vraag hier, hij word zo heet dat mfd aangeeft stoppen en koelvloeistof kookt dan ook.
Als ik in de 5 rij op een 80 weg gaat temperatuur omhoog en als ik dan terug schakel naar de 4 maar 80 blijf rijden gaat het weer naar beneden. Dat is patroon wat ik kan vinden met testen.
Hij is vaker uitgelezen bij de reparaties van de slangen, ventilator en bij een storing van turbo druk censor welke ook is vervangen, daar niks gehoord over iets anders

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]

Betere TSI 2.0 motoren

Bouwjaar leidt vaak tot discussies... Mijn Tiguan […]