VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
door RobbertJan
#2846473
Na een VW Passat een aantal jaar een ander merk gereden.

Nu weer terug naar Volkswagen en in dit geval een nette Tiguan 1.4 ACT 6-dsg in Highline Business RLine uitvoering uit 2018.

Erg fijn rijdende auto in mooie kleur en uitvoering.

Echter nog geen vrienden met We Connect / Car Connect geworden.
Inmiddels ID account aangemaakt, auto toegevoed, geactiveerd en vervolgens ook de in de auto geactiveerd.

Ook de VW app geïnstalleerd. Hierin staat de auto en ik zelf als hoofdgebruiker vermeld. Tot zover alles goed.
De onlinedienst Guide & Inform Basic staat op 'verlopen'.

Het bestellen via de Bestellen button linkt je door naar Volkswagen Connect Shop daar gaat het fout.
Ik moet de auto weer toevoegen (is al gedaan en zichtbaar) en vervolgens zijn er momenteel geen geschikte aanbiedingen...

!1) Waar kan ik controleren of mijn auto geschikt is voor We Connect? (aanvullende info: ik heb stikkertje met Connected op mijn portierraam en ook in de 'Wagendetails" van mijn auto, zichtbaar als ik inlog op de website Myvolkswagen, staat dat mijn auto geschikt is voor Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie incl. Afstandsbediening voor Media)

2) Hoe kan ik een online dienst kopen? Wil het in ieder geval 1 jaar eens proberen.

3) En nog een detail: de oudere Samsung S10 Andriod telefoon van mijn vrouw kan wél verbinden via Hotspot en mijn Samsung S23 wil niet verbinden... WIE??

Wie het weet mag het zeggen, graag zelf!
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846475
hai, de WeConnet app gaat er uit. Alleen nog de VW app.
En ze zijn op dit moment druk bezig dit in orde te krijgen, er zitten nog fouten in.
Ik heb ook met hun contact opgenomen en ben inmiddels met hun in gesprek op een goede manier.
Als je problemen hebt aub melden aan de klantenservice!!!!!!!!!
Want als het niet (vaak) gemeld wordt kunnen ze ook niets doen.

Soms is het wereldbollotje bovenin je multimediascherm niet wit.
Dat betekent dat de VW server er uit ligt en je van alles kan proberen maar dat zeker niet gaat lukken.

Diensten kopen? de VW shop vanzelfsprekend: volkswagen connect shop
VW k lantenservice contact gegevens.jpg
VW k lantenservice contact gegevens.jpg (167.09 KiB) 2798 keer bekeken
grtss
door RobbertJan
#2846476
Dank voor reactie.

Inmiddels ook een email naar info@volkswagen.nl gedaan met ongeveer de zelfde vragen en screenshots van de meldingen die ik krijg ter ondersteuning.

Dit overigens op verzoek van de medewerker van de Chat.

Wacht even op reactie anders eens bellen met de contact gegevens in je overzicht.
door RobbertJan
#2846531
Inmiddels paar stappen verder;

Mijn Tiguan (2018) is geschikt voor de Onlinediensten van Volkswagen. Mooi.

Online dienst uiteindelijk na contact met CustumCare VW aangekocht via app.
NIET de VW app, zoals mij in eerste instantie werd aangegeven maar via de We Connect app.

De Onlinedienst geactiveerd in mijn auto. Uiteraard is er dan een internetverbinding noodzakelijk.
Dit laatste betreft voor mij een Hotspot verbinding. Dit lukte niet met een telefoon waar Android 11 of hoger op staat. Er lijkt een verbinding te zijn volgens mijn Hotspot instellingen op mijn telefoon maar geen resultaat op het infotainment. Voor mij was de oplossing een oude telefoon met nog Android 10.

Contact met CustumCare gehad. Helaas werd dit bevestigd. Dus géén verbinding mogelijk met telefoon met Android 11 of hoger. Geen info over Apple telefoons.

Een mogelijke oplossing is een update van de Firmware van de auto (?). Een update van het Infotainment lijkt mij zinvoller maar er werd expliciet verwezen naar de Firmware van de auto.

Hiervoor zou je naar de Dealer moeten en de kosten zijn mij na contact met een Dealer niet duidelijk geworden.
Ook niet of dit werkelijk de oplossing is. De Dealer gaf dit zelf ook zo aan.

Ik kan binnen 14 dagen de Onlinedienst wettelijk herroepen voor teruggave van het abonnement geld. Ook dit werd mij keurig door CustumCare verteld.

Hopelijk heeft iemand wat aan deze info of heeft ervaringen die anders zijn.( Bovenstaand heeft betrekking op Tiguan 1.4 DSG uit 06-2018.)
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846533
@RobbertJan
Haai, ik snap het niet helemaal.

In de auto zit een E-Simkaart toch? En de kosten van de verbinding van je auto met de VW-server zijn voor VW via je Connect app betaald.
Ik gebruik zeker niet mijn telefoon om b.v. de in de auto aanwezige navigatie te gebruiken.
Of in de app op de telefoon b.v. de rittenregistratie te bekijken via de VW server-verbinding met mijn auto.

En zo is het ook met mijn Skoda Scala uit 2019, en ga ik er van uit dat dat ook zo in jouw auto is, om reden dat je schrijft:
Mijn Tiguan (2018) is geschikt voor de Onlinediensten van Volkswagen.

grtsssss
door RobbertJan
#2846540
Deze auto heeft geen E simkaart. Vandaar mijn uitleg en toelichting over de Hotspot verbinding.

Om gebruik te maken van de diverse Onlinediensten die VW aanbied, moet er eenmalig een module (of software) gekocht worden. Dit was bij deze uitvoering -en of het modeljaar 2018 van toepassing. Gelukkig zit dit al op mijn Tiguan.

Om gebruik te kunnen maken van deze Onlinedienst moet je een Internetverbinding hebben. In mijn geval dus de Hotspot verbinding via mijn telefoon.

De Onlinedienst(en) zijn 'gratis' voor de eerste 2 (of 3 jaar) bij aankoop nieuw.
Bij aankoop gebruikt dus niet en dien je dit te kopen. VW biedt daar een 1 jarig of 2 jarig abonnement voor aan. (Je kunt dit bij de aankoop van je gebruikte VW in de deal uiteraard meenemen, maar daar gaat het nu niet om)

Voor het navigeren kun je uiteraard de fabrieks navigatie gebruiken. Of via bijvoorbeeld Android Auto, verbinding meestal bedraad maar er zijn al draadloze oplossingen, met diverse apps zoals Google Maps en Waze ( goede ervaringen met Waze)
Deze zijn vaak actueler dan de standaard auto navigaties.

De mogelijkheden die jij schetst zijn waarschijnlijk een mooi voorbeeld van de onderlinge verschillen tussen de VAG producten.
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846560
@RobbertJan Je hebt ongetwijfeld op deze site ook gekeken?
https://compatibility.volkswagen.com/nl/nl/index.html

Voor updaten van software zou je met @antara (Breda/Dongen) contact op kunnen nemen.
Die kan én doet meer dan de dealer.

grtss
RemonDePemon vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door fanTRoc
#2846770
Oeps, grote vinger op heel kleine schermpje
RobbertJan vinden dit leuk

Het kan zeker van de turbo komen maar ook een slec[…]

Tikken als de wagen uitstaat

dat wordt toch zoeken, dus de zekeringen eruit tre[…]

Dash board lampjes/ verlichting

Misschien kijken naar de massa en of andere verbin[…]

Bij me vriendin der polo ook gehad ging toen om de[…]

Soms storing elektra Caddy mk1

Niet vermeld in me bericht alleen in de titel gaat[…]

Stuur en stoelverwarming

IMG_5728.jpeg

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Storing CarPlay Seat Leon

Heb je al eens een harde reset geprobeerd https://[…]