VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
#2846497
Goedemorgen,

Zoals wel meer auto's heeft de Golf 6 tussen de draden van de achterruitverwarming ook 2 draden zitten voor de FM-antenne. Onder de bekleding van de achterklep zitten ook 2 langwerpige modules (artikel 5k0.035.552.A) waarop deze antennedraden aangesloten zijn. Mag ik er vanuit gaan dat deze antenneboosters vanuit de radio gevoed woren? Dit betekent dat, als je de originele radio vervangt, je ook zo'n aparte antennevoeding moet aansluiten?

Ik heb in mijn Golf 6 zo'n Alpine setje geplaatst waarbij één van de achterruitantennes wordt gebruikt voor DAB+ en de andere voor FM. Voorheen was de FM-ontvangst best prima, maar die is nu redelijk ruk. Tevens is de DAB+ ontvangst ook niet om over naar huis te schrijven. Ik wil nu terug naar een splitter van normale pin naar 2x Fakra incl fantoomvoeding en voor DAB+ een losse voorruitantenne.

Gr. Mischa
henkheijmink vinden dit leuk
#2848157
Nope, is nog niet opgelost. Ik heb inmiddels een andere radio in de auto, maar de ontvangst is nog steeds niet zoals het moet zijn. Ik ben overgestapt van een Zenec (geroemd om zijn goede ontvangst) naar een Sony XAV-AX3250. Dit type radio is nagenoeg gelijk aan degene die bij mijn vriendin in de auto zit, afgezien van de schermgrootte. In haar auto is de ontvangst wel goed, maar in de mijne wil het maar niet lukken. Als ik even op Youtube kijk, zie ik bijvoorbeeld op het kanaal van ARS24 dat ze gewoon dat Alpine-setje inbouwen en goede FM en DAB+ ontvangst hebben. Ik heb inmiddels een extra raamantenne tegen mijn voorruit geplakt en het is nog steeds niks.

Het kastje dat jij schetst, ben ik nog niet tegengekomen, ook niet toen ik vanwege het vervangen van de antennekabels de hele achterklep kaal heb moeten maken.
#2848171
OK Bedankt. Ik ben er inmiddels achter dat in de draden in de rubber tule bij de achterklep scharnier draadbreuken zijn. Ook is de waterslang voor de achterruitsproeier daar lek, dus water in rubber tule. Ik heb een andere kabelboom besteld. Ik hoop dat dat helpt. Wellicht is bij jou ook die kabel beschadigd. Het is op het punt waar al die draden knikken als je de klep openmaakt.
#2848180
Die heb ik al vervangen. Beide antennekabels waren rot. Ik heb via Ali nieuwe antennekabels besteld en de slang ook hersteld. Mocht ik het nog een keer los moeten maken, zet ik er een rubberen slang in.

Kijk ook even goed et rechter achterlicht na dat in de klep zit. Bij mij was de stekker zo gecorrodeerd dat ik de unit heb moeten vervangen.
#2848255
OK bedank. Ik heb inmiddels een kabelboom 5K6971148BF besteld en gemonteerd. (uit Polen) Het probleem is opgelost. De antenne kabels waren gescheurd en de slang van de ruitensproeier was lek, dus het was en rommeltje. Ik heb weer goede ontvangst, met m'n RCD310 dan.
Bijlagen:
radio.jpg
radio.jpg (194.26 KiB) 4114 keer bekeken

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]