VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door QuincyGolf6
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem.. mijn motorlampje op mijn golf 6 is onlangs aangegaan zie de foto van de storing.
Ik d8 eigenlijk meteen dat dit om de koelvloeistof temperatuursensoren zou gaan, dus ik heb deze beide vervangen, maar echter bleef het lampje aan. Nu kwam ik erachter na veel speurwerk dat het ook de temperatuursensor van het HVAC systeem (AC en ventilatie) kan zijn. Ik heb even snel de 2 temp sensoren in het zekeringen paneeltje links en rechts achter het paneeltje omgewisseld, maar de storing bleef op links. Weet iemand misschien exact waar de G306 temp sensor zit op de VW golf 6 1.4tsi. De foto met koelsysteem is van een phaeton uit 2004 dus denk dat het niet overeenkomt maar was het enige wat ik kon vinden met G306..
IMG_8543.png
IMG_8543.png (1.84 MiB) 837 keer bekeken
IMG_8541.png
IMG_8541.png (1.55 MiB) 837 keer bekeken
IMG_8540.png
IMG_8540.png (1.61 MiB) 837 keer bekeken
Alvast bedankt :-D
door JUUL
Ik heb weinig kennis van de Golf 6...maar dit is wat ik heb kunnen vinden. De heat exchanger is je kachelradiateur, deze zit achter het dash verstopt. Het onderdeel die je zoekt zit wss ook achter het dash. Zie onderdeel nr. 41 in de afbeelding hieronder. Waar hij precies thuishoort, geen idee. Maar hij zit wel ergens links in het dash, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

OEM onderdeelnummer 1K0 907 543 E

Afbeelding
door QuincyGolf6
Heey bedankt voor je bericht. Heb vandaag de hele dash eronder uit gehaald.. helaas zonder succes. Ik had 2 sensors gevonden zoals 41. Maar allebei waren in orde. En als ik ze unplug en opnieuw ga uitlezen geeft ie gewoon aan temperatuur sensor van de ventilator. Snap niet wrm deze storing zo onduidelijk is. Word dan miss toch maar even bij de dealer vragen..
door Mari
Voordat je naar de dealer gaat... laat de auto even uitlezen met VCDS, dat geeft soms net wat meer informatie dan uitlezen met andere tools...
door QuincyGolf6
Uiteindelijk toch uitgelezen met VCDS.. is een goede tip geweest :-o

Carly geeft dus gewoon een heel ander soort storing aan :-( . Nja morgen maar even o2 sensors doormeten hopelijk zit daar het probleem.
Bijlagen:
IMG_8997.jpeg
IMG_8997.jpeg (1.08 MiB) 617 keer bekeken
door Mari
Van een temperatuursensor IN de auto die de weg kwijt is gaat het motormanagement lampje niet branden, je snapt nu waarschijnlijk waarom ik altijd de voorkeur geef aan VCDS dan aan eender welke andere tool zoals Carly etc.

Waarom heb je op de foto de "controller info" en "VAG number" weg zitten kleuren? Bang dat we iets zien wat je niet wil laten zien... Is allemaal informatie die wel eens van pas kan komen...

Waarschijnlijk defecte deurslotmodule...

slecht laden ID.4 GTX via eigen wallbox

Betreft ID.4 GTX van juli 2023. km stand bijna 250[…]

Golf 5 H7 fitting

Hey, De fitting van mijn H7 lamp links voor is ka[…]

Remmen

Ik heb sinds vorige week de keuze om ID3 zakelijk […]

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voor[…]

Nog steeds beschikbaar :tu:

Nog steeds beschikbaar :tu:

Droge remschijven

APK is een momentopname... is geen garantie dat er[…]