VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
auto viel ineens uit tijd geleden. starte niet meer ( accu defect) er is een nieuwe accu geplaatst door de anwb. maar na drie weken kreeg ik de meldingen richting aanwijzer die niet werkt, en als ik deze aandoe gaat deze zeer snel knipperen . koplampen meldingen in het dashboard dat niets het meer zou doen en dat ik mijn lichten moet controleren . de koplampen doen het wel maar erg vreemd. als ik ze op gewoon licht zet doet alleen de stadsverlichting het. de garage heeft een keer de accu vervangen naar een AGM ( de ANWB had een verkeerde accu geplaatst type EN) we dachten het hiermee op te lossen maar na drie weken hetzelfde verhaal.

Dit probleem is sinds dat mijn accu defect was . daarvoor nooit hiermee problemen gehad !

kan iemand mij hier verder mee helpen?
Bijlagen:
042a8b94-692a-4ec4-9696-1d56c4b15ad6.jpeg
042a8b94-692a-4ec4-9696-1d56c4b15ad6.jpeg (247.24 KiB) 375 keer bekeken
Oei dat is vervelend. Het beste zou zijn om de auto eerst te (laten) uitlezen en de foutcodes naderhand hier te vermelden. Anders blijft het gokken en gissen wat het kan zijn. Mocht je geen uitlees apparatuur tot je beschikking hebben, vermeld dan even je regio. Wellicht kan iemand iets voor je betekenen. Succes :tu:

Edit: Klik overigens hier voor een gerelateerde topic.
... defecte verlichting kan je controleren, de melding op het dashboard verwijst naar het remlicht links... dus check deze eens....

Snel knipperen van de richtingaanwijzer wijst meestal op defecte lamp, kwestie van controleren, maar zou ook veroorzaakt kunnen worden door een defecte alarmlicht-schakelaar...
JUUL schreef: 29 okt 2023 10:04 Oei dat is vervelend. Het beste zou zijn om de auto eerst te (laten) uitlezen en de foutcodes naderhand hier te vermelden. Anders blijft het gokken en gissen wat het kan zijn. Mocht je geen uitlees apparatuur tot je beschikking hebben, vermeld dan even je regio. Wellicht kan iemand iets voor je betekenen. Succes :tu:

Edit: Klik overigens hier voor een gerelateerde topic.
Denk je wel voor je bericht, ik ben bij de garage geweest en ze weten het gewoonweg niet. ook uitlezen heeft niet gewerkt. de zekeringen zijn nagekeken de accu alles. de dynamo en alles ok , ze gaven aan dat mijn auto op noodverlichting staat.

het enige wat ze denken dat er een kortsluiting is geweest en dat de computer niet meer correct werkt. en daarom mijn nood aan staat.
Weet je toevallig waarom het uitlezen 'niet gewerkt' heeft? Hebben ze hier de juiste apparatuur niet voor? Geen verbinding met de ECU? Ik vraag dit omdat je zonder uitlezen, niet gek ver zult komen met de diagnose. Dit kan resulteren in het onnodig vervangen van verschillende onderdelen waarop de kosten wellicht zullen oplopen. Uitlezen is dus toch belangrijk :tu:

Waarschijnlijk defecte deurslotmodule...

slecht laden ID.4 GTX via eigen wallbox

Betreft ID.4 GTX van juli 2023. km stand bijna 250[…]

Golf 5 H7 fitting

Hey, De fitting van mijn H7 lamp links voor is ka[…]

Remmen

Ik heb sinds vorige week de keuze om ID3 zakelijk […]

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voor[…]

Nog steeds beschikbaar :tu:

Nog steeds beschikbaar :tu:

Droge remschijven

APK is een momentopname... is geen garantie dat er[…]