VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
door Herperduin
#2846594
Ola,
Heb een golf 4 1.6 uit 2000. Het begon met een melding Bremsen fehler STOP en ABS lampje. Daarna soms alleen melding en daarna blij stop staan maar piepen houdt op. Soms ook tijdens een rit van uur lang hele tijd waarschuwing aan en uit en dan ABS fehler. Als dat het geval is, stopt de melding als auto beneden de 20km/h rijdt.
Er zijn geen foutmeldingen opgeslagen en uit te lezen bij mijn garage (geen VAG com). Wel kunnen uitlezen dat tijdens rijden de sensoren dezelfde waardes geven.
Ook vreemd is dat bij starten het airco display (de golf is een comfort versie) tijdje knippert voordat display stabiel is. Of het een relatie heeft met ABS fout weet ik niet maar was me nooit eerder opgevallen.
Lukraak sensoren gaan vervangen lijkt me niet slim dus alle hulp, suggesties zijn welkom. Auto nu al ruim 23 jaar in bezit en (eigenlijk gewoon) eerste eigenaar en wil nog graag tijdje doorrijden (heeft pas 267000) gelopen :-)

Edit: Kleine 5000 km verder heeft versnellingsbak het nu begeven en werd ik gister door bergingsdienst thuis afgeleverd. Juist deze week besloten om toch nog een ronde te gunnen maar realiteit is dat abs pomp kapot is, fuseekogel rechtsvoor speling heeft, dempers aan vervanging toe zijn, airco kapot en ergens nog een elektrische storing waardoor ik heb besloten om na bijna 24 jaar afscheid te nemen van de golf. Op zoek naar iets nieuws dus :-(
Laatst gewijzigd door Herperduin op 01 mar 2024 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
door Herperduin
#2846614
Dank voor je reactie. Ik ga eens kijken waar ik uit kan laten lezen of zijn er in de buurt van Herpen tips waar of door wie ik dat kan laten doen? Hoeft uiteraard niet gratis maar als een forum lid of zo dit ook kan stuur ik mijn geld liever die kant op.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2846615
Klik hier voor de VCDS Locatie topic. Mocht er niemand dichterbij zitten, ik kom uit omgeving Boxmeer. Is ong 30min bij jou vandaan en als je zelf niet wil rijden kan ik evt naar jou toe komen. Ik heb geen Vagcom maar een iCarsoft, ik kan er stiekem veel mee en wil het wel voor je uitproberen. Stuur me maar een pb als je interesse hebt :tu:
Herperduin vinden dit leuk
door Herperduin
#2846619
Dank Juul.
Ik ga even kijken in dat topic. Had ik nog niet gevonden. :oops:
Werk in Apeldoorn dus kan wellicht daar of op weg terug naar Oss iets vinden. Anders gewoon iets verder rijden :-)
door Herperduin
#2846693
Vandaag uit laten lezen door memberlist.php?mode=viewprofile&u=52378
Ga nu eerst aan de slag met foutcode 668 boordspanning contact 30. Op gerritspeek al eea gevonden over eventuele oorzaak. Heb nog veel te leren maar hoop dat ik zelf iets kan oplossen want geeft altijd wel een kick als ik zelf iets vind (of met behulp van een ander) @Patrick-MK3 in ieder geval al bedankt voor je snelle hulp.
Ik houd jullie op de hoogte en sta ondertussen open voor alle adviezen!
patrickmk3 vinden dit leuk
door Herperduin
#2846961
Auto is weer gekeurd voor een jaar maar ABS fehler nog niet verholpen. Zal waarschijnlijk pomp zijn. Ondertussen ook geluid hoorbaar van lagers in de bak dus die zou ook gereviseerd moeten worden. Airco is ook ergens lek en vanavond liep hij zeer onrustig stationair waarbij lichten dimmen en feller worden. Ben bang dat einde in zicht komt….
Gebruikersavatar
door JUUL
#2846963
Fijn, weer een jaar apk!!

- ABS pomp kan wel een dure grap worden. Je kunt een 2ehands proberen maar dan is het duimen hoe lang die meegaat. Maar ik wil je niet bang maken, het kan gigantisch meevallen.
- Geratel in de bak, hoor je het alleen als je de koppeling loslaat? Dan kan het evt de drukgroep zijn. Zo niet mss toch ff de bak laten nalopen. Ik weet niet wanneer de ketting voor het laatst is gedaan, maar nu zou een kettingwissel perfect zijn....alles ligt toch al los.
- Airco lek kun je vinden door fluor in de koelmiddel bij te voegen en na een paar weken met een fluoresent lampje te gaan zoeken waar het lekt.
door Herperduin
#2847048
Dank Juul!

Idd fijn om weer jaar apk te hebben. Geratel in bak valt mee en lijkt meer op een versleten lager. Hoopte eigenlijk op een versleten wiel lager maar garage dacht eerder aan lager in de bak. Geluid valt nog mee maar geeft geen vertrouwen.
Ondertussen begint de auto ook stationair steeds onregelmatig te lopen en daarbij “dimmen” de lichten ook als toerental onder de 900 komt. Denk toch dat er ergens een massa probleem is wat misschien ook invloed heeft op de abs pomp.
Dynamo is van de zomer nog vervangen voor een nieuwe dus daarin ligt het hopelijk niet. Kan wel in de bedrading liggen. Ik ga kijken of ik ergens keer tijd heb maar kijk (helaas) met schuin oog naar iets nieuws. Na 23 1/2 jaar en 270.000km is het ook geen schande. Auto moet betrouwbaar zijn en gevoel is nu (even) weg. Hoop dat het nog terugkomt omdat ik straks zelf nog iets makkelijk kan oplossen dus nog altijd alle tips welkom.
Patrick-MK3 heeft me overigens steeds goed geholpen dus de kracht van het forum voelt goed!
door Herperduin
#2848279
Kleine 5000 km verder heeft versnellingsbak het nu begeven en werd ik gister door bergingsdienst thuis afgeleverd. Juist deze week besloten om toch nog een ronde te gunnen maar realiteit is dat abs pomp kapot is, fuseekogel rechtsvoor speling heeft, dempers aan vervanging toe zijn, airco kapot en ergens nog een elektrische storing waardoor ik heb besloten om na bijna 24 jaar afscheid te nemen van de golf. Op zoek naar iets nieuws dus :-(

Allen hartelijke dank voor jullie hulp en het samen instandhouden van een forum zoals dit. Heel veel gelezen en van geleerd. Oprecht prettig dat dit soort dingen belangenloos nog bestaan. Denk dat we hier met zijn allen wel mee geholpen zijn. Dank aan members en vooral ook mods en beheerders. Geen idee of het een definitief afscheid wordt maar kijk met schuin oog naar een Škoda dus blijf wel beetje in de “familie”. Wellicht nog eens terug naar de Volkswagen!
door Mari
#2848284
Ook als je Skoda gaat rijden ben je hier nog steeds van harte welkom... is tenslotte ook een auto van de VAG-groep... ;-)
door Herperduin
#2848290
Klopt daarom dat ik schreef, blijf wel binnen de “familie” :-)
Golf variant is ook wel mooi. Nu alleen wat gehaast aan het zoeken want vind fietsen prima maar niet teveel en te ver :laugh:
Gebruikersavatar
door JUUL
#2848292
Oei dat is wat minder leuk nieuws. Maar ja, als het beestje 24jr lang trouwe dienst heeft bewezen dan ging hij al langer mee dan de gemiddelde auto. Met een Skoda ben je ook welkom inderdaad. Succes met je zoektocht :tu:
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Dank voor deze reactie,deze video had ik al bekeke[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

@vwbasm nog keer nieuwe dynamo gemonteerd en ind[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad