VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
#2846637
hallo,

ivm een caddy project waar ik aan wil gaan beginnen vroeg ik me af of iemand hier weet hoeveel vermogen een caddy 4x4 achteras kan hebben?
is dit een haldex achteras en werkt die gelijkwaardig met een golf6 of audi a3 haldex diff?
en is deze zo onder een voorwiel aangedreven caddy te bouwen?
het gaat btw over een caddy maxi van 2014 tot 2016 ongeveer.
ik las iets over problemen met verlagen als er een 4x4 as onder zit, hoe laag kan ik dan nog gaan?

het project is trouwens om er het motorblok van mijn leon 1m in te leggen met 500pk, 1.8 20vt stroker blok met 02q 1.8tfsi bak.

als iemand wat info voor me heeft zou ik er heel erg mee geholpen zijn.

Mvg Ralf
#2846639
De achterste bodemplaat is anders bij een 4motion. Tenzij je van plan bent om een eigen bodemplaat te fabriceren of een 4motion bodemplaat erin te lassen, lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat dit zomaar zal passen. Wat voor een vermogen deze aankunnen durf ik zo niet te zeggen. Interessant project, ik hoop snel foto's en verslagen te zien :mrgreen:

Edit: Wat betreft verlaging, dit is bij alle 4wd modellen lastiger/duurder te realiseren dan bij 2wd....maar niet onmogelijk.
#2846644
ben je er zeker van de de achterbodem anders is?
caddy 4x4 as hangt ook in bladveren.
ik zat meer te twijfelen over de tunnel, het montage punt van de tussenas lager/houder.
9b7wzn6rt10mhlzmg25q0nlzhdl9afg7.jpg
9b7wzn6rt10mhlzmg25q0nlzhdl9afg7.jpg (69.93 KiB) 947 keer bekeken
#2846645
Oh ho eens...sta je ineens met een bek vol tanden. Dit zag ik idd niet aankomen. Ik ging ervan uit dat het hetzefde zou zijn als een quattro/4motion achteras waarbij het zijn eigen subframe en assen zou hebben. Het beste zou zijn denk ik om iemand met een 4wd Caddy te vinden (mss hier op het forum) en deze op de brug te zetten. Dan zou je de verschillen kunnen zien tussen de twee.
#2846649
hahah jah ik wist dat eerst ook niet, zag het een maandje terug pas voorbij komen op google.

misschien iemand hier met etka op zn pc???
om de onderdeel nummers te vergelijken, bodemplaat en tunnel van een 4x4 en een voorwiel aangedreven caddy maxi bouwjaar 2015??

en evt ook de onderdeel nummers van het differentieel vergelijken met dat van een golf6 R van 2012 ( echt het differentieel zelf, zonder de aluminium behuizing)??

de haldex zelf is anders zo te zien.
#2846863
ben er in iedergeval achter dat een caddy mk4 4motion achteras een haldex gen5 controller gebruikt.
deze controller zit ook op een golf7 R, RS3 en TTRS (2015+ autos)
ik kan deze dus aansturen met een standalone haldex controller, bijv die van van der veer engineering.

https://www.vdveer-engineering.nl/en/pr ... patibility

hoe de 4x4 as onder een 2wd caddy past weet ik nog niet, nog geen tijd voor gehad.

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]