- 07 nov 2023 15:44
Goedemiddag allen,
Ik heb nu ongeveer 3 maanden een Golf 4 Cabrio. Helaas heeft deze auto een probleem.
De auto heeft namelijk last van vermogensverlies wanneer de motor warm wordt. Als ik de auto in de ochtend opstart is er niks aan de hand en trekt hij netjes en vlot op, echter wanneer ik mijn straat uit ben gereden en de motor wat warmer wordt, zakt de auto hard weg.
De Golf 4 heeft normaal 116 PK, maar zelfs een oude Twingo houd ik dan niet bij.
Ik heb geluisterd naar de auto maar ik hoor geen rare geluiden, voor de rest rijd de auto namelijk helemaal prima.
De volgende onderdelen zijn recent vervangen:
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe Katalysator (ratelde voorheen)
- Nieuwe einddemper (ratelde voorheen)
- Nieuwe oliefilter + olie (was best zwart, na het vervangen werd de olie redelijk snel weer donkerbruin)
- nieuwe luchtfilter
Jammer genoeg hebben de vervangende onderdelen het probleem niet opgelost.
De auto heeft 126K kilometers, en is een handgeschakelde benzine.
Ik heb zelf niet veel verstand van auto's, maar ik zou graag wat meer informatie verkrijgen alvorens ik de auto naar een garage breng.
Dank voor jullie tijd.
Ik heb nu ongeveer 3 maanden een Golf 4 Cabrio. Helaas heeft deze auto een probleem.
De auto heeft namelijk last van vermogensverlies wanneer de motor warm wordt. Als ik de auto in de ochtend opstart is er niks aan de hand en trekt hij netjes en vlot op, echter wanneer ik mijn straat uit ben gereden en de motor wat warmer wordt, zakt de auto hard weg.
De Golf 4 heeft normaal 116 PK, maar zelfs een oude Twingo houd ik dan niet bij.
Ik heb geluisterd naar de auto maar ik hoor geen rare geluiden, voor de rest rijd de auto namelijk helemaal prima.
De volgende onderdelen zijn recent vervangen:
- Nieuwe distributieriem
- Nieuwe Katalysator (ratelde voorheen)
- Nieuwe einddemper (ratelde voorheen)
- Nieuwe oliefilter + olie (was best zwart, na het vervangen werd de olie redelijk snel weer donkerbruin)
- nieuwe luchtfilter
Jammer genoeg hebben de vervangende onderdelen het probleem niet opgelost.
De auto heeft 126K kilometers, en is een handgeschakelde benzine.
Ik heb zelf niet veel verstand van auto's, maar ik zou graag wat meer informatie verkrijgen alvorens ik de auto naar een garage breng.
Dank voor jullie tijd.
Laatst gewijzigd door MelleMaas op 16 nov 2023 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.