VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door PapaGasie
#2846918
Hallo

Since vorigjaar winter hebben wij een nieuwe voorruit. Toen al heel heel veel vocht en condens op de ruit. Maar had toen niet meer gevroren. Nu eerste keer dit jaar dat het vriest en nu zit er een dikke laag ijs aan de binnen kant van de voorruit... ik vind het niet kunnen. Hebben wij nooit last van gehad..
Kan dit liggen aan de vervangde voorruit ?
Hij is vervangen door de dealer in Nijmegen maar was wel uitgeleverd-.-...

Nu is de vraag is het de ruit of is er iets anders...

Foto's zijn van vorig jaar na het zeten van de nieuwe ruit
Bijlagen:
Foto 22-11-23
Foto 22-11-23
Screenshot_20231122_085216_Gallery.jpg (2.66 MiB) 1063 keer bekeken
Begin 2023. Water loopt gwn naar binnen terwijl auto warm is en voorruit ontdooit..
Begin 2023. Water loopt gwn naar binnen terwijl auto warm is en voorruit ontdooit..
20230118_084240.jpg (3.99 MiB) 1066 keer bekeken
Gebruikersavatar
door daNpy
#2846919
Lijkt me wel he, of er zit een lekkage waardoor er heel veel vocht in de auto (onder het kleed) zit.
door Mari
#2846923
Voorruit bevriest aan de binnenzijde alleen als er overmatig condensvorming is wat een teken is van veel vocht in de auto.

Het kan zijn dat de ruit niet correct geplaatst is en er lekkage is, dus voel eens aan de bekleding bij de voetenruimte van de bestuurder en bijrijder. Als het inderdaad lekkage langs de ruit is dan is het bedrijf die de ruit geplaatst is verantwoordelijk, dus als dat via de dealer is gebeurd is dat je eerste en enige aanspreekpunt. Het is aan hun om een tweede partij er op aan te spreken als ze het uit besteed hebben gehad.


Ik heb eens een lekkage van de kachelradiateur gehad, wat ook voor een hoop vocht in de auto zorgt. Het duurt heel lang om dat met de huidige temperatuur uit de auto te krijgen, wat daar prima bij help zijn zogeheten zakken met korrels die het vocht opnemen. Ik heb ze van het merk Pingu. Zitten ze vol vocht leg je ze 5 minuten in de magnetron en laat ze daarna afkoelen... dan kunnen ze terug de auto in. Liggen 2 van deze zakjes sinds die tijd onder de stoel van de bijrijder... eens in de zoveel tijd neem ik ze mee naar binnen en leg ze de andere dag weer terug.

--> https://www.gamma.nl/assortiment/pingi- ... /p/B494349

Zal morgen middag dat even proberen. Ik vind t all[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]

Displays zwart

@Mick59 > Heb je al wat meer duidelijkheid? T[…]

Panorama dak gaat niet helemaal open.

Wubbe Engineering te Westervoort raadplegen... zij[…]

Airco lijkt niet te koelen

Deze heb ik ook gehad airco laten bij vullen en he[…]