- 29 nov 2023 14:34
#2846996
Vanuit een natuurkundig perspectief worden remmen op auto's gebouwd om kinetische energie (uw bewegende voertuig) om te zetten in warmte-energie (wrijving). In een auto stopt de auto bijvoorbeeld door de energieombouw.
Als het gaat om zware machines, is stroom nodig om effectief te voorkomen dat het beweegt. U kunt niet zomaar een product gebruiken omdat er momenten zijn waarop zware voertuigen aan extreme weersomstandigheden en omstandigheden zullen voldoen.
Daarom moet u onderzoeken wat voor soort gereedschap u moet gebruiken om die extra stoot in de stopkracht van het voertuig te krijgen.
U kunt
Wat zijn natte remmen precies?
Natte remsystemen worden minder vaak gebruikt dan droge remmen. Het droge type is goedkoper en veel eenvoudiger wanneer het moet worden vervangen.
Droog zijn meestal op auto's, trailers en vrachtwagens met hun schijven en drums onbedekt. Aan de andere kant zijn de meeste mensen zich niet bewust van de natte variëteit, maar het biedt meer voordelen.
Een natte rem wordt ook wel oliegekoelde schijfremmen genoemd omdat er olie op het systeem wordt aangebracht om de lage temperatuur te behouden. Wanneer u zelfs bij extreme omstandigheden op de rem moet trappen, kunt u op dit type rem vertrouwen.
Dit type rem wordt intern in het differentieel van het voertuig gemonteerd om te voorkomen dat het vocht absorbeert. Het wordt daar zo geplaatst dat water geen invloed heeft op de rem.
Dit betekent dat u niet hoeft te leren hoe u natte remmen moet drogen, omdat deze systemen niet voor niets in olie worden ondergedompeld.
Hoe werken natte remmen?
Een droge rem maakt gebruik van een enkel trommelsysteem, wat betekent dat het begint op te warmen wanneer het onder druk wordt gezet, waardoor het hele remsysteem onnodig wordt belast.
Helaas kan dit bijdragen aan ongevallen en zelfs het niet gebruiken van de rem op het juiste moment.
U moet regelmatig onderhoud en aanpassing hebben als u een droog remsysteem gebruikt, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw veiligheid.
Hier is echter een betere oplossing: gebruik . Een natte rem heeft meerdere schijven, die hij gebruikt, zodat de remkracht duidelijk is wanneer u op de remmen stapt.
Zie ook: Top 5 Voordelen van industriële luchtkoppelingen
Kunnen natte remmen ruisen?
Remgeluid, ook wel bekend als remgebabbel, is een veel voorkomend probleem dat nauw verband houdt met natte remsystemen. Dit geluid wordt gekenmerkt door luide piepende geluiden die vaak gepaard gaan met sterke trillingen tijdens het remmen op zware, industriële voertuigen.
Dit probleem kan niet worden gevonden in droge metalen systemen omdat het wordt veroorzaakt door de interactie tussen de olie en het metaaloppervlak. In dit geval heeft de aanwezigheid van de smeerolie invloed op de wrijvingseigenschappen van het remoppervlak.
Dit harde geluid wordt veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder:
Vloeiende degradatie –
Waterverontreiniging –
Onvoldoende smering –
Remwrijvingsmateriaal Degradatie –
Volgens experts vereist het verminderen van het geluid in natte remsystemen met krachtige hydraulische vloeistoffen voor uw specifieke apparatuur.
Deze vloeistoffen moeten speciaal zijn ontworpen voor de apparatuur om voldoende smering en efficiënte remprestaties op nat gebruik te maken. Ze hebben ook een hoge watertolerantie en een uitstekende bescherming tegen slijtage om uw apparatuur te beschermen.
Natte remmen vs. De droge remmen
Voor de meeste gebruikers is een droog remsysteem meer van toepassing op hun voertuig omdat het niet zo duur is als een natte rem.
Bovendien kunt u dit type rem met gemak vervangen, daarom kunnen sommige mensen de aanpassing zelf uitvoeren.
Echter, de voordelen van een droog remsysteem ten opzichte van een natte stop daar.
Hoewel een droge rem veel gemakkelijker te vervangen is en u de taak snel kunt voltooien zonder behulp van een monteur, is er meer onderhoud nodig dan een natte rem.
In werkelijkheid is het niet minder duur als u uw uitgaven op zijn onderhoud zult overwegen.
Hoewel je niet zelf een natte rem moet vervangen en repareren, zal het niet te veel werk van jouw kant vereisen.
Zie ook: Maten en toepassingen van Hydraulische energiepompaandrijvingen
Dit
Omdat een natremsysteem in het verschil zit, kunt u het voertuig stoppen, zelfs als u door het water rijdt.
De rem zal moeiteloos werken, zelfs op natte wegen. Dit kan u gemoedsrust geven als het gaat om voortdurende veiligheid en de algehele prestaties van de remmen.
Downtime is ook veel minder dan een droge rem, waardoor natte remmen de wijzer kiezen.
U wilt een betrouwbaar remsysteem dat u kan helpen geld te besparen, vooral als u zware voertuigen van de weg gebruikt en dit is wat een natremsysteem kan bieden.
Zijn natte remmen minder efficiënt?
Hoewel droge remsystemen voldoende zijn voor auto's, trailers en vrachtwagens, kunnen zware industriële apparatuur en machines meer tegenvermogen nodig zijn.
Hier bieden natte remmen een aanzienlijk voordeel ten opzichte van conventionele droge remsystemen, waardoor ze ook een efficiëntere keuze zijn dan droge remmen.
Omdat zware machines onder veel druk worden geplaatst, worden meerdere schijven gebruikt om de druk op elke schijf te verlichten bij het aanvoeren van de remmen.
Omdat de remmen voortdurend in olie worden ondergedompeld, worden ze koeler gehouden dan droge remsystemen, waardoor ze langzamer oververhit raken. Ze staan onder minder stress, helpen ze langzamer te dragen en langer mee te gaan. Dit voorkomt problemen met uw remmen en andere motoronderdelen.
Ten slotte, terwijl natte remsystemen in eerste instantie meer kosten, zijn ze op de lange termijn de investering waard, omdat ze veel meer geld kunnen besparen als u rekening houdt met hun levensduur en het onderhoudsgemak.
Verbeter de remefficiëntie met K&L Clutch
Als u op zoek bent naar een remsysteem dat meer remkracht biedt zonder uw apparatuur te beschadigen, dan is een natremsysteem wat u nodig hebt. Voor zware industrieën en andere veeleisende toepassingen kan K&L-koppeling uw activiteiten uitrusten met efficiënte natte remsystemen om de prestaties van de apparatuur te verbeteren en de algehele operationele efficiëntie te verhogen.