VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedemorgen,

Sinds afgelopen zomer ben ik de trotse eigenaar van een Passat GTE uit 2020. Betreft een uit Duitsland geimporteerde auto.
Met een baby op komst en zonnepanelen thuis leek een GTE mij de perfecte oplossing. De meeste van mijn ritten zijn retour minder dan 50 km en thuis laden is dus 'gratis'.

Nu loop ik er sinds de koude dagen tegen aan dat de auto met alleen accustroom geen warme lucht blaast (heeft hij nooit gedaan maar was eerst geen probleem). Alleen wanneer de benzinemotor aan is komt er warme lucht uit de blazers. Ook komt de warme lucht pas na het opwarmen van de motor en daarna weer elektrisch rijden. Ik heb de aanname gedaan dat de warmte anders bij de motor blijft.

Ook wanneer ik de auto aan de laadpaal heb en via e-manager een vertrektijd met klimatiseren heb ingesteld is de auto ijskoud 's ochtends. Ik hoor dat de auto iets doet en lucht blaast, maar het is in ieder geval geen warme lucht.

De auto heeft verlengde fabrieksgarantie en ik heb een Nederlandse dealer gebeld om het probleem voor te leggen. De dealer gaf aan dat het te maken heeft met het niet hebben van een standkachel. Ik kan me echter niet voorstellen dat de auto helemaal geen warme lucht geeft als er geen benzine gebruikt wordt. Logischer vind ik het dat dit wel moet kunnen met alleen accustroom (vinkje bij de optie 'klimatiseren met accustroom' staat aan), maar er iets defect is.

Voor de volledigheid; ik vond op dit forum een mogelijke oplossing om de climatronic te resetten. Dit heb ik geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Concreet de vraag; kan iemand mij vertellen of het een defect is, of dat er gewoonweg geen warme lucht mogelijk is met alleen de accu?

Ik ben zeer benieuwd en alvast dank voor het meedenken!

Vriendelijke groet,

Tijmen
Hoi,

Ik heb ditzelfde probleem ook gehad met mijn Golf GTE. Het paneel van de climatronic daar was het temperatuursdisplaytje aan de ene kant defect. Die heb ik dus vervangen door een gebruikt paneeltje uit een GTD. Die ziet er exact hetzelfde uit, maar sinds dat moment dezelfde problemen als jij hebt. Op benzine werd hij keurig warm, op stroom niet. Het blijkt dat de panelen van de climatronic dus een verschil hebben. Dat zou ik in jou geval eerst gaan uitzoeken.
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]