VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo Allemaal.

Het benzineverbruik van m'n 2.0L uit 1999 is bij normaal rijgedrag ongeveer 1 op 10 (km stand 180k). Als je op spritzmonitor vergelijkt is dat redelijk normaal en acceptabel, hij zou ietsje zuiniger moeten kunnen, maar heel veel verschil is het niet, en velen rijden nog duurder zelfs.

Een vriend van me heeft ruim 10 jaar een BMW 520i uit 1999 gehad. zelfde bouwjaar , zelfde cilinderinhoud.
Het verbruik van die BMW was vrijwel hetzelfde, terwijl die BMW ruim 300 kg zwaarder woog...

Ik ben wel eens met een Ford Thunderbird 4.6L V8 op vakantie geweest.
Die auto had iets ouder bouwjaar (1994)
Daarbij ook nog eens geen normaal rijgedrag aangehouden (>160+ op de cruise control in Duitsland).
Hij woog ook nog eens 500 kg (ongeveer) zwaarder dan m'n VW-tje.
Je zult het geloven of niet, maar telkens met tanken de km's (niet de Miles !) afstand gedeeld door het aantal liters, en die auto deed gewoon écht 1 op 9. !!!

Ik weet dat die 2.0L van VW niet bekend staat als het zuinigste model, maar toch... waarom is het verschil zo klein? Als je die 3 auto's naast elkaar zou zetten, dan zou je verwachten dat zo'n inimini 4 cilinder kevertje de helft zou moeten gebruiken dan die grote bakken. Ben ik de enige die dit raar vindt?
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]