VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
De Golf valt na zo'n kilometer of 6, 15 minuten zuinig rijden in de stad stil.
Na een aantal dagen start hij weer. Het exacte interval en hoe ver ik dan kan komen na een interval heb ik niet getest.

Ik had gedacht om de brandstoftoevoer naar het blok te gaan testen. Daartoe wil ik de aanvoerleiding op het blok losnemen. Deze verleng ik dan en hang de slang in een benzine kan.
Dan zet ik het contact aan en bezie of de pomp een half uur blijft lopen. Mogelijk moet ik in die tijd de kan weer in de tank legen. Een lange slang rechtstreeks weer de tank in is een andere optie.

Aan het 1.6 16v AZD motorblok zitten twee slangen. Graag wil ik weten welke, van af de achterkant van de auto naar voren kijkend, zoals gebruikelijk, gezien de aanvoerslang is.

Maar mogelijk heb je een ander, beter idee om de oorzaak te vinden.
Bedankt.
Het allereerste waar ik aan moet denken is een defecte relais of een slecht contact. Krijgt de pomp wel 12v op het moment dat het probleem zich voordoet? Daarnaast kun je ook de pomp zelf testen. Haal de stekker eraf en meet de weerstand tussen de twee buitenste pinnen van de pomp, deze moet tussen de 1 en 3 ohm liggen. Alles wat daar onder of boven ligt duidt aan dat de pomp zelf defect kan zijn. Voltage aan de stekker meet je ook aan de 2 buitenste pinnen, blauw is plus en bruin is massa. De zwarte leiding is volgens mij de toevoer en de blauwe is de retour, maar check dit even voor de zekerheid op het deksel de pomp zelf. Dit staat met pijlen aangegeven.
Deurgreep buitenkant

Beste allemaal Kan iemand ons helpen Hoe demontee[…]

Geen idee of dit nog wel een actuele fout is: 0176[…]

Problemen met panoramisch dak

Heb al meer klachten over het panoramische dak g[…]

Kleuren

Oke,nou bedankt voor je tijd en goede info ,denk d[…]

Mail naar Pon met de klachten en een mail naar j[…]

Goedemiddag Heeft iemand een tekening of een uitl[…]

Aankoopadvies Tiguan 2.0 tsi 2010

Bedankt voor je reactie. Enige ervaringen met 1.4 […]

Ik heb dit item eerder gepost, maar krijg geen rea[…]