VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Ronald530
Hoi,

Ik ben Ronald en sinds kort de bezitter van een Golf 1.4 TSI GT sport echt een super fijne Golf maar het koppelen van mijn telefoon op zowel de boordcomputer en het RN510 navigatiesysteem lukt niet.
Als ik op het stuurwiel de optie telefoon kies is het systeem gekoppeld aan een Nokia en als ik dan mijn eigen telefoon middels bluetooth wil toevoegen gaat dat na veel gedoe wel goed maar dan krijg ik de melding 'geen netwerk' en wordt de koppeling ongedaan gemaakt.
In de handleiding van de Golf kan ik er niets over vinden maar kan het niet zo zijn dat ik eerst de koppeling van die Nokia ongedaan moet maken en zo ja hoe doe je dat.
door Mari
Allereerst welkom op dit forum...

... kan zijn dat het maximaal aantal gekoppelde telefoon bereikt is, probleem is dat het verwijderen van reeds gekoppelde telefoon alleen mogelijk is als je gekoppeld bent... Natuurlijk is er een oplossing, computer eraan en met VCDS alle gekoppelde telefoons verwijderen... Dit probleem steekt vaker de kop op bij 2de hands auto's....
Bedankt voor de snelle reactie,
Mijn telefoon naam wordt bij connect nu wel herkend maar en zo te zien gaat het mis met de autorisatie want bij bluetooth verbindingen op de telefoon staat het systeem niet bij gekoppelde apparaten.
Dat zou door mijn pogingen kunnen komen want ik ben er nogal mee aan het knutselen geweest.
Ik ga als eerste de telefoon naam veranderen in de hoop dat het systeem het als een nieuwe koppeling gaat beschouwen en hopelijk kan ik de telefoon weer koppelen.
Tijdens de eerste keer koppelen stond de optie "simkaart delen' en die optie heb ik aangevinkt en dat kan de oorzaak zijn want er is volgens mij geen simkaart in de Golf aanwezig.
Kan het zo zijn dat de optie 'simkaart delen' uitgevinkt dient te staan en dan het netwerk van de telefoon gebruikt wordt want ook dat is me niet duidelijk.
door Mari
Je bent nieuw hier en weet waarschijnlijk niet dat het forum een zoekfunktie heeft... zou je die gebruikt hebben dan zou je geweten hebben dat dit probleem vaker voor komt en veelal te herleiden is naar hetgeen ik je verteld hebt... de koppeling tussen telefoon en radio komt domweg niet tot stand, ondanks dat je de naam van de telefoon voorbij ziet komen... Naam wijzigen heeft sowieso geen zin, gezien het systeem niet kijkt naar een naam maar een Bleutooth ID, zoiets als een mac-adres op je computer...

Geen idee waar je vandaan komt, maar misschien kan een van de forumleden je hiermee helpen, veel garages weten namelijk ook niet wat ze hier mee moeten, laat staan dat ze het kunnen oplossen...
Ik had de zoekfunctie wel gebruikt maar wellicht een verkeerde zoekterm ingegeven.
Voor nu laat ik het even voor wat het is en maak ter zijner tijd een afspraak bij de VW dealer in Apeldoorn.
Bedankt voor de hulp want nu weet ik wel waarom het koppelen niet meer lukt en dat is op zich al een geruststelling.
door Mari
In plaats van een afspraak maken bij de dealer zou ik iemand bij je in de buurt zoeken met VCDS om het voor je op te lossen, sneller en vele male goedkoper dan de dealer...
Hoe het kan weet ik niet maar nadat de auto 2 dagen niet gebruikt was kon ik de telefoon weer koppelen en dat goed totdat ik de simkaart koppel.
Zodra ik mijn provider kies neemt het systeem de simkaart van de provider niet over maar op de telefoon wordt de simkaart wel uitgeschakeld.
Kan het zijn dat ik te ongeduldig ben en het even duurt voordat de simkaart overgenomen wordt of is er toch iets anders aan de hand.
Zonder het koppelen van de simkaart wordt het koppelen afgebroken en volgens de handleiding dient bij de premium versie de simkaart gekoppeld te worden.
Het koppelen gaat zo in zijn werk, zodra de telefoon herkend wordt dien je op de telefoon de code in te geven en de volgende stap is een 4 cijferige simkaart code ingeven en die stap heb ik overgeslagen maar dat bleek de code die de simkaart beveiligd te zijn.
Zonder die code wordt de telefoon wel gekoppeld aan het systeem maar niet aan het netwerk van mijn telefoon provider en kan de simkaart ook niet overnemen.
Het koppelen gaat net iets anders dan bij een aftermarket bluetooth systeem want die vraagt alleen de 4 cijferige code en neemt de functies van de telefoon over.
door Mari
... heb geen aftermarket maar een OEM infotainemtsysteem genaamd Discover Media in mijn auto, die neemt genoegen met alleen de koppelcode... ;-)

Verhaal begint me te warrig te worden, denk dat ik weinig meer aan de thread kan toevoegen...
Het is inderdaad een wat warrig verhaal maar het koppelen gebeurt op het display van het instrumentenpaneel en dus niet op het RSN 510 navigatiesysteem zelf.
De Golf is in 2008 met bluetooth telefoon optie en het RNS 510 navigatiesysteem geleverd en dus ook verouderd voor wat het koppelen betreft.
Ik wil u toch bedanken voor de reacties want ik heb er veel van geleerd.
Ik ben inmiddels wat wijzer geworden, de radio antenne is bij mijn Golf in de achterruit geplaatst en een soort van haaienvin op het dak de GPS met een telefoon antenne waarvan de aansluiting onder de bijrijdersstoel op de module is aangesloten.
De telefoon antenne lijkt op een aftermarket radio antenne die algemeen verkrijgbaar is.
Zou het zo kunnen zijn dat een radio antenne niet voor telefoon ontvangst geschikt en daardoor het mobiele netwerk niet gevonden kan worden.
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]