VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van de ID4
#2847343
Of FernLicht Assistenz of FLA genoemd of hier in Nederland grootlicht assistent.
Zet je grote licht automatisch uit bij een tegenligger en weer aan na het passeren.

Aanpassen: 19- gateway - menusteuerung fernlichtassistent- nieuwe waarde: present

Aanpassen: 19- gateway - fernlichtassistent rest- nieuwe waarde: not active

Aanpassen: 19-gateway -lichtsteuerungsmodul - nieuwe waarde: AFS,FLA, Fernlicht (GLW,MDF)

De eerste zorgt ervoor dat je het menu krijgt in het infotainment display.

Het tweede zorgt ervoor dat je grootlicht assistentie niet iedere keer hoeft aan te zetten als je instapt hij onthoud de laatste stand.

Om deze aanpassingen te doen moet de module ontgrendeld worden (vroeger met de security code 31347 of zoiets) maar dat heeft VW veranderd. Nu moet je SFD unlocken en dat gaat met een token. Deze kun je of via ODIS aanvragen of via ODB eleven pro. Ross-Tech is er mee bezig maar dat kunnen zij (nog) niet.
#2847407
Persoonlijk heb ik niet zoveel met dat modden maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de high beam assist. Hoeveel rijden er rond met autmoatische groot licht ingeschakeld? Ik ben zelf een beetje huiverig omdat ik groot licht vaak overbodig vind maar ook omdat ik merk hoe vaak ik wordt verblind door het licht van andere auto's. Met name bij Tesla werkt een dergelijk systeem in mijn beleving verre van feilloos.
#2847416
Werkt prima, schakelt dus ook uit als ie tegenliggers ziet.
Wat nog beter is, is het nieuwere dynamisch grootlicht. Daarbij blijft het grootlicht aan maar worden de stralen zo gestuurd dat ze de tegenligger niet verblinden. Dat is ook rustiger voor jezelf omdat er niet steeds geschakeld wordt tussen dimlicht en grootlicht.
Het werk zo: https://www.autozine.nl/volkswagen/nieu ... olkswagens
Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

@vwbasm ik heb gemeten en meet 12 volt op de bl[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]