VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een Golf 7 waarvan sinds een tijdje rechts alleen nog koude lucht uit de ventilatieroosters komt. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is?

Wat ik zelf al heb gecheckt:

- Beide slangen van de kachelradiateur worden warm
- Koelvloeistoftank zonder die Silica korrels
- Bij het verstellen van de temperatuur van de climatronic van koud naar warm wordt de klep onder het dashboard aangestuurd door het motortje
- VCDS geeft geen foutcodes aan

Wie kan me een stukje op weg helpen?
martijnvo schreef: 07 jan 2024 17:11 temperatuursensoren uitlezen en kijken of die kloppen anders is of het klepje defect of de kachelradiateur (Deels) verstopt.
Je zegt kachelradiateur... Het is toch niet zo dat 1 kant van de radiateur voor warme lucht links is en de de kant voor rechts? Gezien zowel aan- en afvoerslang warm worden, kan dit toch nog de boosdoener zijn? Ik las dat deze vaker verstopt raken door die Silica korrels maar aangezien ik deze niet heb lijkt me de kans klein?

Welke temperatuursensoren doel je precies op en in welke blokken kan ik deze uitlezen?
Dat jij de korrels niet hebt, komt wellicht omdat ze al in de kachelradiateur zitten. ;-) Ze verdwijnen vaak met zakje en al.

En ja het kan zijn dat er links wel warme lucht is en rechts niet omdat die korrels in de verdeelbak een stuk verstoppen.
Vaak is rechts verstopt omdat ze aan het eind van de balk beginnen vast te zitten en de buizen komen links binnen.

Meetwaarde blokken moet je even zoeken in de HVAC controller.
Het zijn niet alleen silica-korrels die je kachelradiator kunnen verstoppen... bij mij ie er wellicht voor ik de auto kocht verkeerde koelvloeistof bijgevuld, met als resultaat dat een coating los komt die dus ophoopt in de kachelradiator...

Als je wilt weten of het een verstopte kachelradiator is, schroef zijpaneel bij de voeten aan de bestuurderskant los (2 torxjes) en je kan de kachelradiator zien zitten... rij de auto ff warm en voel dan in het midden van de kachelradiator of die daar warm is... de radiator heeft een bypass, dus ook al zit ie verstopt dan zal de ingaande en uitgaande slang warm aanvoelen, vandaar dat je midden op de kachelradiator moet voelen...

Bij elke blaasmond zit schijnbaar een temperatuursensor... als die een verkeerde temperatuur aangeeft zal de klep ook anders aangestuurd worden en kan het zijn dat er geen warme lucht wordt doorgelaten... Dit is in de meetwaardeblokken met VCDS in te zien.

Er staan inmiddels zeker 3 of 4 topics over dit onderwerp, heeft er veel van weg dat niemand de zoekfunktie raadpleegt alvorens een nieuw topic te openen...

- viewtopic.php?p=2814486
- viewtopic.php?t=204497
martijnvo schreef: 07 jan 2024 20:11 Dat jij de korrels niet hebt, komt wellicht omdat ze al in de kachelradiateur zitten. ;-) Ze verdwijnen vaak met zakje en al.

En ja het kan zijn dat er links wel warme lucht is en rechts niet omdat die korrels in de verdeelbak een stuk verstoppen.
Vaak is rechts verstopt omdat ze aan het eind van de balk beginnen vast te zitten en de buizen komen links binnen.

Meetwaarde blokken moet je even zoeken in de HVAC controller.
Op het expansievat staat aangegeven of ze er wel of niet inzetten. Ik ga aan de slag met de suggesties, dank allen ;-)
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]