VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847539
Beste leden,

Helaas is donderdagnacht mijn Discover Media Navigatiesysteem (scherm + module) gestolen uit mijn Golf 7.5. Ze hebben de passagiersruit voorin ingegooid, en zijn toen als de bliksem te werk gegaan.
Navigatiescherm is heel professioneel gedemonteerd, want bekabeling ziet er nog ok uit. Kabels vanuit module zijn wel doorgeknipt.

Ik heb naar aanleiding van dit gebeuren een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden:

- Iemand enig idee of ik kan controleren of het alarm is afgegaan? Heb interieurbewaking, maar weet niet of die is af gegaan. Ik heb zelf zo een OBD11 dongle, is dat daar ergens terug te vinden?
- Wat kan ik preventief hiertegen doen? Dashboardkastje afsluiten met sleutel ga ik voortaan uiteraard doen, maar dacht zelf aan bijvoorbeeld een dashcam met parkeerstand o.i.d.?
- Er zat een Discover Media in, maar wil er nu een Discover Pro navisysteem in laten zetten. Heb ik daar een andere omlijsting voor nodig?
- Kan ik via de dealer achterhalen wat het serienummer was van m'n gestolen navi systeem?

Hoor het graag!
#2847554
Hierbij je antwoorden op dit vervelende gebeuren

- Iemand enig idee of ik kan controleren of het alarm is afgegaan? Heb interieurbewaking, maar weet niet of die is af gegaan. Ik heb zelf zo een OBD11 dongle, is dat daar ergens terug te vinden? Alarm kan je zien door te kijken in module 09 en kijken naar de aangesloten modules. Of auto op alarm zetten met raam open en na 1 minuut zwaaien in de auto
- Wat kan ik preventief hiertegen doen? Dashboardkastje afsluiten met sleutel ga ik voortaan uiteraard doen, maar dacht zelf aan bijvoorbeeld een dashcam met parkeerstand o.i.d.?Navilock beugel voor je mediaunit bouwen https://shop.volkswagen.nl/auto-accesso ... inium-look
- Er zat een Discover Media in, maar wil er nu een Discover Pro navisysteem in laten zetten. Heb ik daar een andere omlijsting voor nodig? Die heb je nodig maar deze is net zo diefstal gevoelig. Daarnaast komen ze vaak terug na een paar weken omdat ze weten dat er dan weer een nieuwe in zit.
- Kan ik via de dealer achterhalen wat het serienummer was van m'n gestolen navi systeem? Niet mogelijk

Daarnaast achterdeuren kinderslot op zetten en als je geen alarm hebt alarm activeren met de claxon. Dat werkt beter dan het originele alarmtoontje
#2847571
Navilock is mooi, stamt nog uit de tijd dat de RNS510 een hot en diefstalgevoelig ding was... die werden ook met gemonteerde navilock gewoon uit de auto's getrokken, soms met het halve dashboard er nog aan vast... wat ze willen hebben gaat uit de auto, hoe dan ook... Ik had vroeger de radio los in de slede zitten, konden ze er zo uit pakken zonder de boel te moeten slopen ;-)
Tikken als de wagen uitstaat

dat wordt toch zoeken, dus de zekeringen eruit tre[…]

Dash board lampjes/ verlichting

Misschien kijken naar de massa en of andere verbin[…]

Bij me vriendin der polo ook gehad ging toen om de[…]

Soms storing elektra Caddy mk1

Niet vermeld in me bericht alleen in de titel gaat[…]

Stuur en stoelverwarming

IMG_5728.jpeg

Golf 6 1.2 tsi 2010 olie in inlaat

Ik ben in bezit van een Golf 6 1.2 tsi uit 2010. N[…]

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Storing CarPlay Seat Leon

Heb je al eens een harde reset geprobeerd https://[…]