VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Zaahied
#2847601
Heren, dames,

Zo te zien is mijn rechter achterdeur aan de beurt - die gaat nu ook niet meer op slot maar gelukkig nog wel open!

Zoals de vorige keer leek de probleem bij de raam motor te zitten en hier heb ik een vraag over.

Ik heb al een keer een slot vervangen dus ik ben bekend met de inhoudt die in de deur zit.
Mijn vraag is echter het volgende, kan ik enkel de raam motor vervangen door de 3 moeren los te draaien en er een nieuwe in te zetten of moet ik rekening houden met de ijzeren draden die aan de andere kant zit die rondom de motor loopt.

Zelf heb ik het idee dat dit wel kan maar ik check het nog voor de zekerheid hier nog even.

Hoor het graag, bedankt weer! :-)
door Mari
#2847603
Je raam-motor sluit of opent je deur niet, dat doet de slotmodule... dus of je raammotor vervangen dan de oplossing is?
Gebruikersavatar
door Zaahied
#2847607
Ik snap je reactie, ik vond het zelf ook vreemd maar het is waar. Zie links hieronder.
viewtopic.php?p=2840243#p2840243

Raam motor toen laten vervangen en de deur ging toen weer open, dus ja....

Vreemde constructie, daar ben ik het mee eens.

Maar de motor, kan deze er gewoon uitgehaald worden?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2847608
Mari schreef: 18 jan 2024 17:44 Je raam-motor sluit of opent je deur niet, dat doet de slotmodule... dus of je raammotor vervangen dan de oplossing is?
Je zou denken dat het niet zo is, maar ze zijn toch echt aan elkaar verbonden. Denk bijvoorbeeld aan comfortsluiting die via de ver- en ontgrendel optie wordt bediend.

Zaahied schreef:Mijn vraag is echter het volgende, kan ik enkel de raam motor vervangen door de 3 moeren los te draaien en er een nieuwe in te zetten of moet ik rekening houden met de ijzeren draden die aan de andere kant zit die rondom de motor loopt.
Je kunt de motor zo eruit wippen door de 3 schroeven los te draaien. De draden waar je het over hebt heb je pas last van als de de houder aan de andere kant van het paneel loshaalt.
Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

@vwbasm ik heb gemeten en meet 12 volt op de bl[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]