VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door 2.0GTI16v
#2847620
Goedenavond,

Iemand hier toevallig ervaring met het wisselen van de Golf 5 ECC unit voor een ECC unit van de Golf 6?
Het lijk plug & play, maar dat is het helaas toch niet helemaal.

In eerste instantie reset de unit iedere keer als het contact word uitgeschakeld, de verlichting van de unit gaat dan ook gelijk uit. Dit heb ik wel kunnen oplossen door de geel/rode draad (klem 30) te wisselen van pin 16 naar pin 20. De unit onthoud nu zijn laatste instelling en verlichting gaat ook pas uit als de rest van de interieurverlichting uit gaat.

Daarnaast heb ik er nu nog steeds een paar storingen in zitten voor de stelmotoren van de temperatuurregelkleppen en een storing op de luchtkwaliteitssensor? Ik heb al de basisafstelling van de stelmotoren uitgevoerd met de vagcom, maar helaas blijven de storingen erin zitten. Het systeem lijkt nu wel goed de werken mits ik de automatische stand uit zet. Zet ik de kachel wel op automatisch, dan heb ik bijvoorbeeld links koude lucht en rechts warme lucht.

Gr. Yassine
door Mari
#2847632
Vagcom? Welke versie software? Het heet al jaren VCDS, dus als jij nog Vagcom ziet staan is het wel een hele oude versie...

D'r zal nog wel het een en ander gecodeerd moeten worden, vraag is alleen wat...
Gebruikersavatar
door 2.0GTI16v
#2847661
Ik gebruik inderdaad nog een oude versie, het heet wel VCDS versie 11.11.3.
Heb gekeken bij long coding, maar er valt eigenlijk weinig tot niets aan te coderen.

Heb alleen de zwart/groene draad (klem 15) die bij de Golf 5 unit op pin 20 zat niet meer aangesloten.
Heb de schema's van de Golf 5 en 6 er nog een keer bij gepakt en denk dat ik de zwarte/groene draad nu moet gaan aansluiten op de luchtverontreiningingssensor.
Hier zit ook wel een storing op dus daar zal iets niet helemaal goed zitten vermoed ik. (B10A4 15 - Signal line for air quality sensor)
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad