VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Polo, Lupo, Fox & UP!.
  • Gebruikersavatar
door Leaves
#2847652
Beste allemaal,

Wij hebben een polo uit 2006 9n3 km stand 311.xxx
Gisteren ging motormanagment lampje ineens branden. Meteen naar garage voor uit te laten lezen.
Cilinder 2 gaf een probleem aan. Ze hebben een compressie test gedaan en 2 had nog maar 6 bar. Garage vertelde ons dat dit bekend probleem is bij dit model polo en dat je nieuwe motor zou moeten plaatsen /cilinderkop revisie.
Maar omdat onze polo al ouder is en veel kilometers hebben ze gezegd dat het beter is om hem weg te doen ivm de hoge kosten van de reperatie.

Nu wil ik graag jullie mening hebben hierover.
De polo heeft namelijk al zeker 2 jaar dat het toerental rond de 800 is als je stilstaat. En dat pruttelend gevoel/wiebelen van de motor.
En garage zei ja hij zal snel stuk gaan dat je niet kan rijden maar we rijden blijkbaar al een tijdje met dit probleem. Want met warm starten heeft die vaak ook problemen. En kiude start gaat uitstekend. De bobines en bougies hebben we zelf vorig jaar vervangen en de bougies waren licht grijs.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2847654
Om wat voor type motor gaat het? De 1.4 16v motoren hebben vaak last van lekkende zuigerveren i.v.m. kantelende zuigers.

In mijn optiek is dit een lastige keuze, ik weet niet wat de Polo voor je waard is. Cilinderkop revisie is een dure grap, evenals een nieuw blok erin lepelen. Als je dit zelf kan dan valt het opzich mee, het is alleen een behoorlijke klus. Als je dit bij een garage laat doen kost het een rib uit je lijf.

Het pruttelen en warme start kan ook door andere factoren worden veroorzaakt zoals bijvoorbeeld carterontluchting, vacuumlek, defecte sensor(en) of egr problemen. Maar goed, dan zit je nog met de lage compressie van cilinder 2. Als ik naar de reparatiekosten en km-stand van de auto kijk, dan denk ik dat de garage toch gelijk heeft. Je bent sneller en goedkoper uit met een andere auto. Eventueel hetzelfde model als deze prima bevalt. Maar als je deze Polo ondanks de hoge kosten toch wilt behouden, kan dat uiteraard ook.
Leaves vinden dit leuk
door Leaves
#2847659
Beste Juul,

Het is een 1.2 trendline.
Ja helaas kunnen we dat zelf niet we kunnen veel maar dat is te groot en lastig.
Ja de auto is van mijn man en heeft hem al heel lang en wij hebben eigenlijk nooit echt grote problemen gehad met hem.
Als je een auto lang heb en er veel mee gedaan heb is die zeker dierbaar.
Maar wat je al zegt de kosten zouden 1500-2000 worden en dat is de auto helaas niet waard.

En we hebben dit probleem al een tijdje de garage kon niet zeggen hoelang we nog konden rijden ermee. Het lampje hebben ze uit gezet en tot nu toe brandt niet.
Maar de auto moet eind februari gekeurd worden wat zou jou mening zijn dat erop gokken keuren is niet duur natuurlijk.
Gebruikersavatar
door JUUL
#2847663
Een auto mag je 2 maanden van tevoren al laten keuren. Ik zou zeggen meteen doen en kijken of hij er doorheen komt. Als hij niet door de keuring komt, dan heb je in ieder geval nog één maand de tijd om het te laten repareren of weg te doen. Dan zit je in ieder geval niet onverwachts zonder auto :tu:
Leaves vinden dit leuk
door Leaves
#2847716
Helaas is het over.. We hadden verwacht dat we nog lang mochte. Genieten.. Maar gisteren is hij heel raar gaan doen schokte flink alle lampjes gingen aan compleet power verlies.. Zaterdag halen we een nieuwe auto en deze gaat helaas naar de sloop.

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad