VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2847677
Goedemiddag,

Vraagje,… ik wil kijken of ik bij min auto het sturen lichter kan maken. Hiervoor heb echter een beveiliging code nodig. Normaal gesproken als je met je muis erboven gaat staan krijg je een “gele ballonnetje” met de code.

Nu is dit echter niet het geval, sterker nog… als de code fout is dan moet je de auto minimaal 10min op contact laten staan.

Weet iemand toevallig waar ik de code kan achterhalen? Alle documenten van de auto heb ik mijn bezit.

Hoor het graag, alvast bedankt!
#2847678
Alleen bij een paar dingen heb je voertuig afhankelijke codes nodig, zoals het inleren van sleutels (al heeft VW dat bij nieuwe modellen anders geregeld).

Waar jij naar alle waarschijnlijkheid op doelt zijn de zogeheten security-codes om modules tijdelijk vrij te schakelen zodat je coderingen kan wijzigen, deze kan je eenvoudig vinden op internet, bijvoorbeeld op de website van Gerrit Speek of het Ross-Tech forum...

--> https://www.gerritspeek.nl/vag-com_securityaccess.html

--> https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/19270/

Of je toegang hebt tot dat deel van het Ross-Tech forum weet ik niet, hangt af of je een legale en geregistreerde kabel gebruikt.

Neem aan dat je alle voorzorgsmaatregelen neemt alvorens domweg wat te gaan veranderen?
#2847682
Hoi Mari,

bedankt voor je informatie! Ik ga ermee aan de slag.

Ik ken inderdaad de gevaren bij coderen - ik hier in het verleden topics gelezen dat men zo maar bezig was en de auto gewoonweg niets meer deed.

Iedere keer wanneer ik hiermee bezig heb hou ik dit bij in een excel lijst, de oude en de nieuwe code plaats ik hierin.
Gaat het fout of heeft het niet de gewenste resultaat dan plaats ik de oude code weer terug.

Nogmaals bedankt!
#2847700
Soms zijn er coderingen die bij terug zetten nooit meer 100% hetzelfde gaan zijn omdat ze soms op andere plekken niet mee terug gaan :-)
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]