VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door FysiQ
#2847932
Goedendag,

Ik heb een probleem met mijn golf 6 1.2 TSI.

Ik ben in het bezit van een golf 6 1.2 TSI met een probleem dat hij bij het optrekken stottert. Voelt als vonkoverslag.

Stationair draait hij keurig, bij langzaam optrekken gebeurt er ook niks. Maar zodra de turbo aanslaat zegmaar begint hij te stotteren / hikken. En eenmaal op snelheid, blijft hij op snelheid en dan stottert / hikt hij niet.

Hij heeft geen foutcodes
- bougies vervangen
- bobine blok vervangen
- bougiekabels vervangen


Ik zat zelf te denken aan 1 van de injectoren, maar hij heeft geen foutcodes. Dus welke injector het dan zou zijn weet ik niet. Ook zou ik denken dat een injector minstens 150.000 km meegaat.
Hij heeft dus totaal geen vermogen,

Voordat ik de bougies vervangde ging hij in noodloop bij gas geven. Maar dat doet hij na het vervangen niet meer. Wel apart dat hij alsnog erg blijft hikken en stotteren.

Iemand tips of het toevallig mee gemaakt?

Groetjes, Yordi

Motorblok heeft 110xxx gelopen

Gasklephuis was overigens wel vervangen, zou het gasklephuis ingeleerd moeten worden?
door Mari
#2847935
Waarmee uitgelezen? Universele uitleestools missen wel eens wat, vandaar dat de voorkeur uitgaat naar VCDS
door vwheijmen
#2849261
Waarschijnlijk je Wastegate van de turbo, ik heb het zelfde probleem nu.. constant rond de 2000 toeren hapert hij even kort.
Eind vd maand naar de garage en gaan ze de wastegate vervangen.
Gebruikersavatar
door FysiQ
#2849271
Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want turbinewiel was uit elkaar geklapt. Wastegate is over gezet. Hij stotterde eerst heel erg.. toen heb ik bougiekabel van cilinder 4 vervangen. En nu is het heel erg sporadisch dat hij stottert. Hij heeft wel zijn volle vermogen weer terug.

Misschien toch ook eens een blik werpen op de wastegate, dat die blijft hangen.

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]