VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Beste,

Vorige week heb ik mijn nieuwe Polo GTI 1.8 uit 2015 gekocht. Een weekje later staat er een storing wanneer ik bij de wagenstatus kijk. Er staat dan Storing: start-stop. Wanneer ik op deze melding druk staat er "Storing: start-stopsysteem". Verder werkt het start stopsysteem gewoon goed en zijn er geen problemen mee. Ook krijg ik hierbij een ECP lampje die niet altijd tevoorschijn komt, maar af en toe op mijn dashboard verschijnt. Verder als ik mijn start-stopsysteem uitschakel komt er te staan "Aanwijzing: start-stopsysteem activeren, alstublieft." Verder merk ik geen mankementen aan de auto, vandaar dat ik dit erg vreemd vind. Is er iemand die hier verstand van heeft en mij verder kan helpen? Zie foto’s hieronder.

Bedankt!
Bijlagen:
IMG_4244.jpeg
IMG_4244.jpeg (4.82 MiB) 1032 keer bekeken
IMG_4243.jpeg
IMG_4243.jpeg (4.75 MiB) 1032 keer bekeken
IMG_4247.jpeg
IMG_4247.jpeg (1.82 MiB) 1032 keer bekeken
IMG_4239.jpeg
IMG_4239.jpeg (3.18 MiB) 1032 keer bekeken
De standaard tip: uitlezen van de auto, bij voorkeur met VCDS om meer duidelijkheid te krijgen over de melding op je scherm.

Ik krijg wel eens de melding dat start/stop is uitgeschakeld, maar dat heeft vaak met de situatie op dat moment te maken, bijvoorbeeld bij nat weer waarbij je de ontwaseming-stand van de aito geactiveerd hebt en de blower volle bak moet blazen, of bij warm weer als de airco volle bak moet werken... zo zijn er nog een aantal van die situaties...
Tim999 vinden dit leuk
Hoi Mari,

Bedankt voor je bericht. De auto heb ik uit laten lezen en geeft aan dat er een storing in de turbodruk zit. De auto is gereset, nu even aankijken of het EPC lampje nog gaat branden. Voor nu niks aan de hand. Voor de start stop storing gaf hij bij het uitlezen niks aan.
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]