VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
Hallo beste leden,

Wij zijn nieuw op dit forum omdat wij een hulpvraag hebben over een Volkswagen VI. Hij staat inmiddels al even stil omdat de TSI motor het na de apk voor de tweede keer begeven heeft. De garantie was inmiddels verstreken, en het is allemaal een beetje vreemd verlopen. We voelen ons echt opgelicht. De motor had het namelijk al de eerste keer begeven bij de testrit. Net op de snelweg, bam naar zn grootje. Hij is toen gereviseerd, en we hebben er daarna niet veel meer mee gereden. Denk plus minus een half jaar. Daarna heeft hij 3 maanden stil gestaan vanwege een gebroken been en vervolgens moest hij naar de APK. Op weg terug naar huis, was het weer feest. Motor dus weer stuk! De auto staat nu zeker een jaar op eigen terrein met een kapotte motor. We wisten niet zo goed wat we er mee moesten en na de 2de genade klap zei de verkoper uiteraard doodleuk, garantie verlopen. Inmiddels hadden we bedacht misschien hier een oproep te plaatsen of er misschien mensen zijn die goede monteurs kennen, die bekend zijn met dit probleem en er een andere motor in willen plaatsen. Geen TSI meer! Iemand waar we ook goede afspraken mee kunnen maken, die ook een schappelijke prijs vragen want we zitten wel een beetje met ons handen in het haar. Hij heeft toen veel geld gekost en hebben er echt krom voor moeten liggen. En dan gebeurd je dit. Autoland is helaas niet altijd wat het lijkt jammer genoeg. Alvast bedankt voor het meedenken! Wij zitten in de regio Utrechtse Heuvelrug :)
Bijlagen:
WhatsApp Image 2024-02-15 at 21.51.22.jpeg
WhatsApp Image 2024-02-15 at 21.51.22.jpeg (295.14 KiB) 444 keer bekeken
Heel vervelend, ik ken het gevoel. Er komt veel bij kijken wanneer men een ander type blok in een auto wilt plaatsen. Denkt bijvoorbeeld aan het management systeem die zonder aanpassing niet met het nieuwe blok zal communiceren, verschillende sensoren die aangepast moeten worden, componenten die gecalibreerd en/of ingeleerd moeten worden enzovoorts. Daarnaast wil je de nieuwe motor netjes op kenteken hebben, hier komt ook het een en ander bij kijken. Al met al, als je al zoveel geld in de auto hebt zitten, komt er nog een berg tijd en geld bij om dit te realiseren. Ik kan niet in jullie knip kijken en ik weet niet wat de emotionele waarde is voor jullie, maar een ander type blok lijkt mij zeer ongunstig.

In mijn optiek hebben jullie twee opties.
1. Je verlies nemen (hoe zuur dan ook) en de auto verkopen zoals hij er nu bij staat en proberen het meeste ervoor te vangen.
2. Zelf een vervangende TSI blok op de kop tikken en erin (laten) zetten. Het gunstigste is als je dit zelf kunt of iemand vindt die het nagenoeg gratis wilt doen. Je kunt de auto dan houden of verkopen.

Sorry als mijn antwoord niet hetgeen is waar je op had gehoopt. Vervelende situatie is het zeker, dus gewoon proberen het beste eruit te halen en je verlies nemen. Succes!
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]