VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
De automaat van mijn VW Bora schakelde tijdens het rijden plotseling terug naar 3 en hij bleef daar hangen. Ging niet meer naar 4. Uitgelezen met simpele MaxiScan meter. Foutcode P0715, met omschrijving: Toerentalsensor ingaande as versnellingsbak G182 Elektrische storing. Op zoek gegaan op internet en kwam op Youtube een filmpje tegen waar je de sensor kon vinden en hoe je die kon vervangen. Best even een klusje, want hij zit onder de linker motorsteun. Het product-nr is 01M927321B. Originele sensor a € 106 besteld bij VW en gemonteerd. Helaas, zelfde probleem nog steeds. Op internet verder niks te vinden. Net voordat ik het op wilde geven, toch nog eens gekeken en jawel vlak ernaast zat nog een sensor op de bak. Hoefde alleen het luchtfilterhuis te verwijderen om de sensor eruit te schroeven. Het VW nummer op die sensor was 095927321 B. Dat is ook een toerentalsensor.... Nou ja. Die sensor ook besteld en ik hooooop dat dan de problemen over zijn. Wordt vervolgd.
Vervelend probleem. Ik hoop dat het probleem door het vervangen van de andere sensor wordt opgelost. Een hele goede tip kan ik je geven, probeer de auto uit te (laten) lezen met VCDS. Hiermee kun je veel dieper gaan in het systeem en kun je vaak afwijkingen spotten die een universele obd scanner bijvoorbeeld niet ziet. Kijk anders even in het VCDS Locatie Topic of er iemand in de buurt is die jou hiermee kan helpen. Succes :tu:
Met VCDS kan je ook de meetwaardeblokken bekijken en zien wat deze sensor voor waarde stuurt naar de ECU... VCDS geeft in veel gevallen ook aan wat je aan waardes zou kunnen aantreffen of waartussen deze zou moeten vallen... daarmee kan je een beter diagnose stellen.
De sensor die onder de motorsteun zit is nr. 01M927321B. Die was het dus niet. De andere is 095927321B. Deze vervangen en weg probleem. Schakelt weer als vanouds. Beide sensors zijn dus toerentalsensors. Op youtube en ook op forums wordt alleen over de eerste sensor gesproken maar niet over de andere. De ene sensor is dus voor de ingaande as en de andere voor de uitgaande as. probleem opgelost.
Zwarte interieur delen

Inderdaad sorry daarvoor dacht dat ik hier een nie[…]

Volkswagen data sticker

Bij mij zit de sticker in het serviceboekje en zit[…]

Hallo ik wil de remvloeistof verversen van mijn G[…]

Navigatie tussen de tellers

Bedankt voor je antwoord! Ja dit heb ik al geprob[…]

Ok, dan beschadigd die trekveer de klepjes dus nie[…]

Ik heb een Volkswagen Sportsvan gekocht en volgens[…]

Probleem met noodoproepfunctie

Het werkt weer (garage geeft op dat sos module h[…]

Wat Mari zegt, een volledige voertuigscan met bv V[…]