VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door akraaam
#2848336
Hi all,

Ik ben nieuw op dit forum. Zelf rij ik een golf 1.4 160pk. Ik ervaar momenteel wat problemen met de bak, echter ik hoor ik van verschillende garages verschillende problemen. Wie kan mij hiermee helpen? Hieronder staan de uitgelezen foutcode’s:
IMG_5122.jpeg
IMG_5122.jpeg (129.54 KiB) 152 keer bekeken
#2848370
Ik zie in de tabel bij alle transmissie tabellen de P0841 foutcode hydraulische druksensor of schakelaar bereik terug komen.
Zou het zo zijn dat de onderliggende foutcodes door die defecte druksensor of schakelaar gegenereerd worden.
Het lijkt mij meer de positieschakelaar want de oneven versnellingen worden overgeslagen.
#2848372
Als je er zo stelling van overtuigd bent, dan vervang je deze druksensor... maar ben bang dat deze deel uit maakt van de mechatronica en in zijn geheel vervangen moet worden, dure aangelegenheid dan.

Ik trek niet snel conclusies aan de hand van foutcodes uitgelezen met een willekeurige tool. Hang er maar een computer aan met VCDS en ga, zoals beschreven bij foutcode P0841, maar eens kijken in de meetwaardeblokken wat deze sensor aan de ECU verteld...
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]