VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
#2848338
De afgelopen maanden veel issues gehad en daarbij zijn de nodige onderdelen vervangen:

- Turbo
- turbodruk sensor
- Impulssensor voor nokkenas
- Voeler koelvloeistoftemperatuur sensor

De auto schakelt heel even over naar CNG en gaat vervolgens over naar benzine. De auto rijd dan ook op 3 cilinders en EPC lampje gaat branden samen met het motorstoringslampje.
Na de laatste uitlezing blijkt nu toch de ECU een defect te hebben. Kostenplaatje bij de dealer 2400 euro of laten repareren 1500 euro :) Er blijken ook wat tandjes en oxidatie op de ECU te zitten. Oxidatie zou misschien kunnen zijn door paravaan wat ik in een eerdere post heb gelezen.

Nu is mijn vraag kan ik een 2e hands ecu kopen met precies dezelfde typenummer en vervangen? Ik heb iets gelezen dat de sleutels en immo omgezet moeten worden. Kan ik dit afdoende doen met VCDS of is er meer voor nodig?

Alvast bedankt voor de reactie,
groetjes Marlon
#2848380
Oké bedankt voor uw reactie, ik werk idd niet veel met VCDS echter heb ik het wel. Wat zou de vervolgstap hiervan kunnen zijn? Weet je of er een forumlid is die mij kan helpen hiermee?
Mari schreef: 05 mar 2024 17:42 Sleutels en immo kan je niet met VCDS doen... dat je de vraag al stelt doet me vermoeden dat je niet al te veel met VCDS werkt ;-)
#2848384
Ik zou eerst met die oxidatiepunten aan de slag. Kost alleen wat tijd en misschien kun je zo het probleem zelf herstellen. Nieuwe/andere ECU is een boel meer werk, daar je ook het coderen en aanmelden van deze moet zien te gaan regelen. Dat lukt niet met VCDS, je moet dan op zoek naar iemand die met Odis kan werken en ook on-line kan verbinden met de server van VW.
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]